Paul Tizzard jest ekspertem lotniczym, który - dzięki kursowi zorganizowanemu we współpracy z Virgin Atlantic - pomógł ponad 30 tys. osób pokonać strach przed podróżami samolotem. Zapytany o niebezpieczeństwo związane z otwarciem drzwi maszyny w trakcie lotu, wyjaśnił, w jaki sposób konstrukcja samolotu może zniweczyć wszelkie wysiłki osoby, która spróbuje to zrobić.
Ekspert uspokaja
Kiedy samolot wzniesie się na odpowiednią wysokość, to różnica ciśnień pomiędzy wnętrzem kabiny a przestrzenią zewnętrzną uniemożliwia otwarcie drzwi - tłumaczy Tizzard w rozmowie z "The Mirror".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Drzwi zabezpieczone są wieloma elektrycznymi i mechanicznymi bolcami, które zapewniają bezpieczeństwo i pewne zamknięcie. Nawet jeśli wskoczyłbyś na uchwyt do ich otwierania, to po prostu byś go złamał - mówi ekspert i podkreśla, że żaden człowiek nie jest w stanie otworzyć drzwi przy tak dużym ciśnieniu, jakie panuje, kiedy samolot jest w powietrzu.
Co innego, gdy samolot jest jeszcze na pasie startowym. Jak mówi ekspert, na ziemi da się otworzyć drzwi, ale wtedy zawsze ktoś z personelu pokładowego znajduje się koło nich. - Uzbrojone do startu są gotowe, aby stać się zjeżdżalnią lub tratwą w sytuacji awaryjnej - precyzuje Tizzard.
Pasażerowie i tak próbują otwierać drzwi
Chociaż otwarcie drzwi w trakcie lotu jest praktycznie niemożliwe, to nie powstrzymuje to ludzi od podejmowania takich prób. Pewna kobieta trafiła na nagłówki gazet, po tym, jak poszła na tył samolotu Southwest Airlines lecącego z Houston do Columbus i wpatrywała się w drzwi. Następnie pociągnęła za uchwyt, czym zmusiła pilota do awaryjnego lądowania.
Incydent ten nie jest odosobniony. W sierpniu lecący na urlop z TUI byli przerażeni, kiedy odurzony pasażer próbował otworzyć wyjście awaryjne w trakcie lotu, po tym, jak rzekomo miał usłyszeć groźby - informowało "Manchester Evening News". Podobno w całym samolocie słychać było krzyki, ale mężczyzna został powstrzymany przez współpasażerów.
Źródło: mirror.co.uk
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.