Przypomnijmy, że ogromna awaria systemu sprzedaży biletów sieci WizzAir sprawiła, że klienci kupowali zagraniczne bilety lotnicze w cenie 70 złotych w dwie strony. Okazało się, że nie jest to super promocja linii, a błąd. Teraz sieć prowadzi anulację rezerwacji i oddaje środki.
Czytaj także: WizzAir odwołuje popularne loty. To cios dla Polaków!
Wielu klientów zastanawia, się czy WizzAir ma do tego prawo? Co ciekawe - eksperci wskazują, że nie. Linia nie zabezpieczyła się przed ewentualnym błędem w Ogólnych Warunkach Przewozu Wizz Air.
Anulowali Ci lot? Zobacz, co dalej!
Eksperci wskazują, że ewentualne anulowanie rezerwacji może być powodem do reklamacji. Specjaliści z DelayFix utrzymują, że osoby, które dokonały zakupu biletów w bardzo niskich cenach, powinny mieć możliwość wylotu zgodnie z planem.
To na pewno rozczarowujące dla klientów. WizzAir w Ogólnych Warunkach Przewozu nie zastrzega sobie możliwości odwołania rezerwacji w wyniku wystąpienia błędu technicznego - mówi w rozmowie z Super Expressem Krystyna Żbikowska, adwokat DelayFix.
- W dokumencie mowa jest o możliwości anulowania zakupu, gdy kupujący nie ureguluje całkowitej ceny rezerwacji lub gdy przewoźnik ma podejrzenie, że płatność dokonywana przez klienta jest wynikiem oszustwa - dodaje Żbikowska.
Specjalistka wskazuje też, że jeżeli klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji i opłacił ją, to doszło do wiążącej transakcji. WizzAir musi więc liczyć się z wieloma sprawami o odszkodowanie.
Czytaj także: Naprawiał tak samolot. Nagranie jest hitem
To należy się zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dn. 11 lutego 2004 r. Dokument ustala wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku m.in. odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.