Na szali nawet 53 tys. zł. Trzeba się jednak spieszyć

3

Większość z nas pamięta datę 30 kwietnia, czyli ostatni dzień, kiedy możemy złożyć deklarację PIT za 2023 rok. Bez wątpienia najwyższą z ulg jest ulga termomodernizacyjna, która może wynieść nawet 53 tys. zł. Jednak aby ją otrzymać, musimy zadbać o odpowiednie dokumenty.

Na szali nawet 53 tys. zł. Trzeba się jednak spieszyć
O ulgę możemy się starać tylko do 30 kwietnia (Adobe Stock, Pio Si)

W tym roku na złożenie deklaracji PIT mamy czas od 15 lutego do 30 kwietnia. Można to zrobić osobiście w urzędzie skarbowym, lub przez Internet.

Z pomocą konkretnych ulg możemy obniżyć podatek, lub też zwiększyć wysokość jego zwrotu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kwota wolna od podatku w górę. Prof. Orłowski: trzeba to rozłożyć w czasie i wycofać ulgi

Niewątpliwie kusząco wygląda opiewająca na kwotę nawet 53 tys. zł ulga termomodernizacyjna. A kto może z niej skorzystać?

Ulga termomodernizacyjna. Warunki i niezbędne dokumenty

Ulgę termomodernizacyjna przysługuje tym, którzy rozliczają się w formie skali podatkowej, podatku liniowego lub też ryczałtem. Może to zrobić właściciel lub współwłaściciel domu - także takiego w zabudowie szeregowej lub też bliźniaczej, który w danym roku podjął się wydatku termomodernizacji.

Sama termomodernizacja może mieć różne oblicza. W jej zakres wchodzą:

  • ulepszenia zmniejszające straty energii,
  • całkowita lub częściowa zmiana źródła energii na źródła odnawialne albo zastosowanie wysokosprawnej kogeneracji,
  • ulepszenia i remonty, które zmniejszają zapotrzebowanie na energię potrzebną do ogrzewania i podgrzewania wody oraz budynku,
  • wykonanie przyłącza technicznego do scentralizowanego źródła ciepła.

W praktyce oznacza to, że termomodernizacją może być zarówno ocieplenie budynku, inwestycja w nowe ekologiczne piece, montaż pompy ciepła lub paneli fotowoltaicznych.

Dokładne wydatki i ulepszenia, które są objęte ulgą, są sprecyzowane w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z 21 grudnia 2018 r. Jednocześnie nie mogą to być rzeczy, na które pozyskaliśmy dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub innych lokalnych form wsparcia.

Każda osoba może odliczyć maksymalnie 53 tys. zł. Jednak małżonkowie, będący wspólnie właścicielami nieruchomości, mogą odliczyć nawet 106 tys. zł. Aby to zrobić, należy przedstawić odpowiednie faktury. Kolejną kwestią jest to, że wszystkie muszą mieć nie więcej, jak trzy lata.

Autor: EWS
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić