O sprawie poinformowały same linie lotnicze. Hakerzy ukradli dane 9,4 mln klientów hongkońskich linii lotniczych Cathay Pacific - informuje "Independent".
Wykradli m.in. dane paszportowe i numery kart kredytowych. Hakerzy weszli w posiadanie informacji takich jak: nazwiska pasażerów, ich narodowości, daty urodzenia, numery telefonów, adresy mailowe, adresy zamieszkania, numery paszportu, dane karty kredytowej, numery dowodów osobistych oraz informacje o tym, jak i kiedy podróżowali.
Linie zapewniają, że atak nie miał wpływu na bezpieczeństwo lotów. Dane wykradzione przez hakerów były oddzielone od systemów operacyjnych.
Podjęliśmy natychmiastowe działania w celu powstrzymania dalszego wycieku danych, rozpoczęliśmy dochodzenie z pomocą wiodącej firmy zajmującej się bezpieczeństwem w sieci i jeszcze bardziej wzmocniliśmy nasze środki bezpieczeństwa informatycznego - powiedział Rupert Hogg, dyrektor generalny Cathay Pacific.
Na razie nie ma dowodów na wykorzystanie wykradzionych danych. Firma przeprosiła swoich klientów, ma też skontaktować się poszkodowanymi osobami, żeby poinformować ich o tym, jak się chronić.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.