Calvin Klein stanął w ogniu krytyki wielu internautów. W komentarzach zarzucali firmie queerbaiting, czyli technikę, w której sugeruje się homoseksualny romans, by przyciągnąć społeczność LGBT, jednocześnie nie zrażając innych. Fani zwracali uwagę na fakt, że Bella Hadid, modelka występująca w reklamie, jest osobą heteroseksualną.
Firma Calvin Klein postanowiła odpowiedzieć na zarzuty. Wydała oświadczenie, w którym przeprosiła fanów i wyjaśniła, że najnowsza kampania miała zachęcać do eksponowania własnej tożsamości.
Ta kampania została stworzona, aby rzucić wyzwanie konwencjonalnym normom i stereotypom w reklamie. W tym konkretnym filmie zbadaliśmy niewyraźne granice między rzeczywistością a wyobraźnią. Rozumiemy i przyznajemy, że ujęcie kogoś, kto identyfikuje się jako heteroseksualny, w pocałunku z osobą tej samej płci, może być postrzegane jako queerbaiting. Jako firma z wieloletnią tradycją propagowania praw LGTBQ +, z pewnością nie zamierzaliśmy fałszywie przedstawiać społeczności LGTBQ +. Szczerze żałujemy wszelkich przykrości, które spowodowaliśmy - napisał w oświadczeniu Calvin Klein.
Lil Miquela, która obok Belli Hadid, stała się twarzą kampanii, jest komputerową animacją. Choć nie istnieje w rzeczywistości, stała się gwiazdą Instagrama i influencerką. Wzięła udział w wielu kampaniach reklamowych. Jej profil na Instagramie obserwuje 1,5 mln osób.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Zobacz także: Rozmarzona Julia Wieniawa na imprezie urodzinowej Moliera 2
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.