Wiceprezydent Świdnicy pokazał się na okładce magazynu "Replika". Numer trafi do sprzedaży dopiero w przyszłym tygodniu, ale redakcja czasopisma opublikowała fragment rozmowy z samorządowcem na swoim koncie w portalu społecznościowym. Wywiad reklamują jako "comingoutowy".
Nawet chyba trudno tu mówić o wielkim "ujawnieniu”, bo ujawnić to można jakąś tajemnicę, a u mnie współpracownicy wiedzą, że jestem gejem, przyjaciele i znajomi – wiedzą, rodzina – też wie – mówi prezydent w cytowanym fragmencie.
Chojnowski podkreśla, że udziela wywiadu społecznie. Poprzez wywiad chce zmienić nastawienie do osób o homoseksualnej w Polsce. Chciałby, aby homoseksualizm był traktowany jako coś normalnego, po prostu cecha.
Większość ludzi jest heteroseksualna, niektórzy są homo czy biseksualni i tak dalej. Żadna sensacja, ani tym bardziej nic negatywnego, raczej coś neutralnego – dodaje samorządowiec.
*Polityk zaznacza, że nie wstydzi się swojej orientacji seksualnej. *Jako przykład podaje imprezy miejskie. Gdy zaproszony jest razem z osobą towarzysząca, to zabiera ze sobą partnera. Nie przedstawia go wtedy, ani jako kuzyna, ani jako kolegi, ale mówi wprost, jaki łączy ich stosunek.
Zanim został politykiem, znany był z udziału w reklamie. Szymon Chojnowski urząd wiceprezydenta Świdnicy otrzymał w 2015 roku. Wcześniej można go było kojarzyć z reklamy piwa. Wraz z braćmi wystąpił w reklamie jednego z koncernów, a sama reklamówka opowiadała prawdziwą historię rodzeństwa Chojnowskich. Bracia rozjechali się po Europie, w reklamie spotykają się znowu, aby wspólnie obejrzeć mecz.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.