Kampania została rozsławiona przez jej krytyków. W ciągu doby od czasu opublikowania zapowiedzi kampanii #JustDoIt na Twitterze, Nike uzyskał ekspozycję medialną wartą ponad 43 mln dolarów - informuje Bloomberg.
Większość odbiorców reaguje na nią obojętnie lub pozytywnie. Dlatego specjaliści z Baker Street Advertising uważają, że nawiązanie współpracy z kontrowersyjnym sportowcem było dobrym posunięciem firmy. Zwłaszcza, że wg badań 2/3 klientów Nike'a to osoby poniżej 35 roku życia i są bardzo zróżnicowaną etnicznie grupą.
Nike umacnia swoją pozycję na rynku. Kampania tylko wzmocni wizerunek firmy jako "doświadczonego ryzykanta", który wspiera charakternych lub wręcz kontrowersyjnych sportowców - twierdzą komentatorzy.
Wiedzą, że stracą niektórych klientów krótkoterminowych, ale to nie oni tak naprawdę napędzają im sprzedaż - powiedział Howe Burch, były szef marketingu Reebok w USA.
Na razie akcje akcje marki spadły o 3,2 proc. We wtorek Nike zanotował największy jednodniowy spadek od kwietnia. Co ciekawe, największy konkurent marki - Adidas - również zaliczył spadek na giełdzie.
Colin Kaepernick budzi kontrowersje od 2016 r. Footballista w czasie hymnu przyklękał na murawie, zamiast stać. W ten sposób chciał zaprotestować przeciwko rasizmowi i brutalności policji w Stanach Zjednoczonych. Obecnie nie należy do żadnego klubu w lidze.
Przypomnijmy - w USA zrobiło się gorąco, gdy okazało się, że kontrowersyjny sportowiec będzie twarzą Nike. Wiele osób zaczęło wtedy ostentacyjnie palić produkty tej marki uważając to za swój "patriotyczny obowiązek" (więcej TUTAJ).
https://www.o2.pl/artykul/ludzie-ostentacyjnie-pala-buty-nike-6291802253670529a
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.