Przed punktem dystrybucji żywności na przedmieściach San Antonio stanęły w czwartek gigantyczne kolejki. Około 10 tysięcy rodzin czekało w wielogodzinnych kolejkach na tzw. "Wielkie Rozdawanie". Łącznie wydano około 450 ton jedzenia.
Na terenie parku handlowego Trader's Plaza ustawiły się tysiące samochodów Ich zdjęcia pokazują skalę zapaści ekonomicznej, jaka nastąpiła w Stanach Zjednoczonych z powodu epidemii koronawirusa.
Żywność dla potrzebujących
Według szefa banku żywności z San Antonio, Erica Coopera, przez 40 lat istnienia instytucji nigdy nie wydała ona tak wiele paczek.
To był naprawdę ciężki dzień. Nigdy nie musieliśmy się mierzyć z takim zapotrzebowaniem, jak teraz. Pracujemy non stop. To druga tak wielka akcja w tym tygodniu, ale na mniejszą skalę rozprowadzamy żywność cały czas - mówił Cooper gazecie "San Antonio Express".
Wydarzenie nazwane "Wielkim Rozdawaniem (Mega Giveaway) odbywać się będzie dwa razy w tygodniu. Jest dostępne tylko dla osób, które zarejestrowały się wcześniej w Internecie. Liczba zgłoszeń zaczyna przekraczać możliwości banku.
Zobacz także: Rząd popełnił błąd. Nowe obostrzenia spowodują wielkie kolejki przed świętami
Jestem tu już 12 godzin. Nie mamy w domu nawet chleba czy konserw, bym mógł sobie zrobić jakieś śniadanie, więc zajadam się masłem orzechowym z krakersami - mówił w rozmowie z FOX San Antonio jeden z potrzebujących, Pete Delgado.
Amerykańska gospodarka bardzo ucierpiała z powodu koronawirusa. W tym tygodniu 6,6 mln Amerykanów złożyło wniosek o zasiłek dla bezrobotnych. To oznacza, że zaledwie w ciągu 21 dni liczba Amerykanów bez pracy zwiększyła się do blisko 17 mln osób.
USA od dawna ma problem z rosnącymi nierównościami, zmuszającymi miliony ludzi do korzystania z instytucji pomocowych. Jednak epidemia koronawirusa, który w Stanach szerzy się w zatrważającym tempie, sprawia, że nad krajem zaczyna wisieć widmo głodu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.