Japoński sklep Michi Kake w Osace w Japonii jest znany ze sprzedaży produktów dla kobiet. Mają w swojej ofercie gadżety seksualne, ale także artykuły dotyczące higieny, leki, witaminy i wszelakie produkty związane z kobiecym zdrowiem.
Personel, który tam pracuje został poproszony o noszenie plakietki z małą postacią. Różowa maskotka pochodzi z serii o nazwie Seiri Chan co tłumaczy się jako Miss Period. Przypinki mają sygnalizować klientom, że pracownica ma w danej chwili okres.
Plakietki nie są obowiązkowe. Kobiety, które zgodzą się je nosić będą jednak specjalnie wyróżnienie. Oznaczenia mają służyć uświadamianiu społczeństwa w kwestii okresu. Kobiety często są z jego powodu napiętnowane i prześladowane.
Zobacz także: "Na okresie jest tabu kulturowe". Kaya Szulczewska walczy z tym w kontrowersyjny sposób
W Japonii istnieje tendencja do tego, aby seksualność kobiet i okres były tematami, których„ nie można wspominać". Nie wszyscy klienci zareagują pozytywnie, ale wartości młodych ludzi się zmieniają - powiedział kierownik sklepu Takahiro Imazu dla WWD.
Sklep szczyci się swoją akcją. Już wcześniej wprowadził kilka innowacyjnych rozwiązań mających oswoić społeczność z takimi tematami jak miesiączka. Każdy dział sklepu jest urządzony inaczej i oznacza kolejne etapy cyklu miesiączkowego.
W intrenecie pojawiło się wiele krytyki dla tego pomysłu. Niektórzy uważają, że plakietki z informujące o okresie mogą służyć jeszcze większemu piętnowaniu kobiet i wykluczaniu ich.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przezdziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.