Krytyczna recenzja została opublikowana na Google Reviews. Klient wyraził swój niesmak z powodu bycia obsługiwanym przez pracownicę z zasłoną na twarzy. Zapowiedział nawet, że nigdy więcej nie skorzysta z usług sklepu.
Szkoda jest widzieć zakrytą kasjerkę. Nigdy więcej nie postawię tam stopy – "Yeni Safak" cytuje treść recenzji.
Jak zareagowała Ikea?
Przedstawiciele sieci Ikea stanęli w obronie pracownicy. Oświadczyli, że zgodnie z wartościami ich firmy traktują z szacunkiem wszystkie osoby, bez względu na to, skąd pochodzą, co wyznają i jaką mają orientację seksualną.
Dodatkowo IKEA zwróciła uwagę niezadowolonemu klientowi. Jej przedstawiciel napisał, że zanim zdecyduje się osądzić daną osobę na podstawie stroju, powinien najpierw ją poznać. Pozwoliła sobie również na złośliwość, że skoro klient wyraża podobne opinię, nie będą żałować decyzji o rezygnacji z ich usług.
Nasza firma ma jasne wartości: szacunek dla wszystkich, bez względu na ich pochodzenie, orientację seksualną lub religię. Zanim osądzisz osobę na podstawie ubrania, musisz ją poznać... W żadnym wypadku nie będziemy żałować, że z takimi opiniami nie będziesz już stawiał stopy w naszych sklepach – cytuje pracownika "Yeni Safak".
Jak zareagowali klienci Ikei?
Według ustaleń "5 Pillars" pozostali klienci poparli stanowisko Ikei. Wyrazili wdzięczność i szacunek do szwedzkiej sieci z powodu tolerancji oraz nadzieję, że inne marki pójdą ich przykładem.
Zasłanianie twarzy z powodów religijnych nie jest odgórnie zakazane w Szwajcarii. W 2018 rok rozpoczęła się ogólnonarodowa debata na temat noszenia chust przez muzułmanki. Ostatecznie rząd pozostawił decyzję w gestii poszczególnych kantonów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.