Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy bardzo szybko zareagowała na potrzeby polskich szpitali. W związku z nieprzewidzianą, globalną epidemią koronawirusa, w wielu placówkach jest niewystarczająco lub nie ma wcale specjalistycznej aparatury do walki z chorobą. WOŚP w tym celu przekazał 25 milionów złotych na zakup sprzętu. Transport miał się odbyć z Chin w dniach 7, 8 oraz 9 kwietnia.
W pierwszej chwili Ministerstwo Obrony Narodowej zareagowało pozytywnie, otrzymaliśmy termin wylotu z Chin w przedziale 7,8,9 kwietnia. Wydawało się, że całą sprawę bardzo sprawnie podejmują kolejne osoby: od dyrektora MON poprzez oficerów odpowiedzialnych za logistykę - pisze na swoim profilu Jerzy Owsiak.
Transport sprzętu został jednak odwołany. Okazuje się, że potrzebna aparatura nie trafi do szpitali w wyznaczonym terminie. Z Owsiakiem skonsultowali się przedstawiciele Kancelarii Premiera Mateusza Morawieckiego.
Wszystko było przygotowane, cały pakiet zamówionego towaru miał pojawić się w określonym czasie i miejscu, aż nagle w całą sprawę wmieszali się urzędnicy z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Postawiono nam zaskakujące wymagania i mówiąc krótko - w minutę osiem cały plan wykorzystania transportu MON legł w gruzach, wszystko odwołano - możemy przeczytać na Facebooku Owsiaka.
WOŚP nie ustaje w staraniach
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy wciąż szuka sposobu na transport potrzebnego sprzętu. Skontaktowano się już z wieloma przewoźnikami, z firmą LOT na czele. Fundacja czeka aktualnie na dokładne wyceny. Jest jednak mocno prawdopodobne, że aparatura nie dotrze do szpitali we wcześniej ustalonych terminach.
Do całej akcji przyłączył się także Uber. Przewoźnik zaoferował udostępnienie trzech swoich lokalizacji przeznaczonych na banery reklamowe. W dwóch miejscach w Warszawie oraz jednym w Poznaniu można znaleźć wielkie plakaty WOŚP o treści "Wygramy. I pójdziemy wszyscy razem na spacer".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.