Publikowane przez Polaków fotografie przedstawiają uśmiechnięte dzieci z zespołem Downa. Akcja polskich internautów jest odpowiedzią na decyzję francuskiej Rady Stanu, która ostatecznie zakazała emitowania reklamy społecznej pod tytułem "Droga przyszła mamo" adresowanej do kobiet, które urodziły i wychowują dzieci z tym schorzeniem.
Rada uznała, że reklama może "naruszać spokój sumienia kobiet, które legalnie dokonały innych osobistych wyborów". Jednocześnie najwyższy organ sądownictwa administracyjnego we Francji odrzucił odwołanie osób z zespołem Downa i ich bliskich złożone w tej sprawie - donosi "The Huffington Post". Zamieszanie wokół reklamy, która została stworzona z okazji Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa, trwało od czasu jej pierwszej emisji w marcu 2014 roku.
Na decyzję francuskiej Rady Stanu zareagował także wiceminister sprawiedliwości Patryk Jaki. Polityk, który sam jest ojcem dziecka z zespołem Downa, zamieścił zdjęcie syna, pod którym zasugerował, że demokracja i tolerancja w Polsce są w lepszej kondycji niż we Francji. Jego post zyskał ponad 1,8 tysiąca polubień i ponad 700 udostępnień.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.