Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
Sonia Stępień
Sonia Stępień | 
aktualizacja 

100 zł za hot doga. Spójrzcie, co zastaliśmy w Sopocie

633

Hot dogi kojarzone są głównie z niezbyt wartościowym, szybkim daniem fast food. Ten wizerunek "bułki z kiełbasą" próbuje zmienić finalista piątej edycji programu TVN MasterChef, Szymon Czerwiński. W sopockim lokalu otwartym przez znanego kucharza można zjeść ten przysmak w luksusowej odsłonie za... 100 zł. Sprawdziliśmy, czy warto tyle wydać.

100 zł za hot doga. Spójrzcie, co zastaliśmy w Sopocie
Spróbowaliśmy najprawdopodobniej najdroższego hot doga w Polsce (Facebook, o2.pl)

Oto #HIT2023. Przypominamy najlepsze materiały mijającego roku.

Hot dogi, jak większość dań fast food, przyszły do nas z Zachodu już w latach 80. i szybko podbiły podniebienia Polaków. Choć przez długi czas z kulinarnego podium wypierały je kebaby, burgery i niepokonana od dekad pizza, ostatnio hot dogi przeżywają w naszym kraju drugą młodość.

W większych polskich miastach jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać nowoczesne lokale spod znaku popularnego "street foodu", oferujące autorskie hot dogi w różnych wariantach. Jałowa parówka i napompowana bułka odeszły już do lamusa, ich miejsce zajęły domowe kiełbasy i świeżo wypiekane pieczywo.

Tego typu miejscem jest Polska Kiełbasa - oryginalny projekt gastronomiczny, stworzony przez finalistę piątej edycji programu MasterChef - Szymona Czerwińskiego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Prosto z grilla. Hot dog

Już drugi rok z rzędu w centrum Sopotu działa punkt, w którym kucharz oferuje hot dogi oparte na "najwyższej jakości mięsie ze starannie dobranymi dodatkami".

Najdroższy hot dog w Polsce. Sprawdziliśmy, czy warto

W sezonie do menu sopockiej knajpki z hot dogami doszła nowa, interesująca pozycja - hot dog "Złota Kiełbasa". Nazwa nie wzięła się znikąd, bowiem w liście składników dania znalazło się jadalne, 23-karatowe złoto.

Ceny hot dogów zaczynają się od 35 zł
Ceny hot dogów zaczynają się od 35 zł (o2.pl)

Oprócz tego, potrawę ma "uświetniać" zasmażona kiszona kapusta, chips z boczku, majonez truflowy, orzeszki ziemne, prażona cebulka, szczypior i kolendra.

Brzmi smakowicie, jednak nie jest to pozycja dla przeciętnego Kowalskiego. Za takie "luksusowe" danie trzeba zapłacić aż 99,99 zł.

Postanowiliśmy sprawdzić, czy warto wydać tyle pieniędzy za "bułkę z kiełbasą". Pracownicy sopockiego punktu wydawali się zaskoczeni, gdy poprosiliśmy o najdroższą pozycję z karty.

Nie byli nawet pewni, czy posiadają na stanie kluczowy składnik, którym jest oczywiście złoto. Przez chwilę obawialiśmy się, że odejdziemy z pustymi brzuchami.

Na szczęście drogocenna, jadalna błyskotka się znalazła, zabrakło za to innego, charakterystycznego dla "Złotej kiełbasy" elementu - obiecanej w menu czarnej bułki, która miała nadawać potrawie wyjątkowego charakteru.

Nastawieni na ucztę przystaliśmy na podmienienie jej na bułkę farbowaną na czerwono i ze zniecierpliwieniem zasiedliśmy przy stoliku z widokiem na sopocki deptak. Po kilkunastu minutach otrzymaliśmy wyczekiwane zamówienie.

Zgodnie ze starym (i prawdziwym) powiedzeniem, je się nie tylko ustami, ale również oczami, na początek opiszemy więc nasze doznania wizualne. Nie owijając w bawełnę - otrzymany przez nas hot dog nie zrobił na nas szczególnego wrażenia estetycznego.

Hot dog za 100 zł
Hot dog za 100 zł (o2.pl, Sonia Stępień)

Ot, standardowej wielkości kiełbasa w bladoczerwonej (a właściwie różowej) bułce, na wierzchu nieco trudnych do sprecyzowania dodatków, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Jeśli chodzi o złoto - trudno było je dostrzec.

Płatkami owinięto jedynie wystające z bułki końcówki kiełbasy. Na środkową część kiełbasy - tę, której nie widać - złota najwyraźniej nie wystarczyło.

Złotem pokryto tylko widoczne części kiełbasy
Złotem pokryto tylko widoczne części kiełbasy (o2.pl)

Przejdźmy zatem do walorów smakowych. Mięso rzeczywiście - tak jak zapewnia Czerwiński - przypominało typową, tradycyjną, polską kiełbasę.

Taką, którą Polacy uwielbiają kłaść na grillu albo piec w płomieniach ogniska. Produkt finalisty MasterChefa nie był od niej gorszy, ani nie był lepszy - był po prostu zwyczajny.

Podobne odczucia wzbudziła w nas bułka. Była przeciętna - dosyć miękka, ale raczej niewypiekana tego samego dnia.

Na niekorzyść dania działał za to przesyt dodatków. Kapusta była smaczna, lecz chips z boczku z chipsem nie miał nic wspólnego - to po prostu zwykły, miękki kawałek tłustej wieprzowiny.

W smaku hot dog był raczej przeciętny
W smaku hot dog był raczej przeciętny (o2.pl)

Orzeszki, którymi posypano wierzch hot doga, naszym zdaniem były niepotrzebne, a truflowego posmaku, który miał znaleźć się w majonezie, w ogóle nie wyczuliśmy. Tak samo jak złota, które naturalnie smaku nie ma, a działa jedynie na zmysł wzroku.

Jakie są zatem nasze ostateczne wnioski? Czy na "Złotą kiełbasę" warto było wydać 100 zł? Otóż nie. Ten hot dog nie był zły i można nim zaspokoić tzw. mały głód, jednak za tę cenę można zjeść kilka dań lub wyżywić całą rodzinę.

Danie polecamy wyłącznie influencerom, którzy chcą zabłysnąć w mediach społecznościowych. Ludzie żyjący za średnią krajową lepiej niech trzymają się od takich kulinarnych wynalazków z daleka.

Być może ze względu na ceny do hot dogarni nie ustawiają się kolejki
Być może ze względu na ceny do hot-dogarni nie ustawiają się kolejki (o2.pl)

Sonia Stępień, dziennikarka o2

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Ojciec Krzysztofa Dymińskiego zamieścił wpis. "Rodzina zazna spokoju"
Gigantyczna katastrofa ekologiczna w Czechach. Stan zagrożenia
Podciął gardło kukle z podobizną abp.Jędraszewskiego. W kwietniu usłyszy wyrok
Przedszkolaki napisały list do króla Karola i otrzymały odpowiedź! "Byłem wzruszony"
Sekretarz obrony USA zrobił tatuaż. Amerykańscy muzułmanie oburzeni
Dostał od ucznia kopertę. Ksiądz nie kryje radości. Pokazał nagranie
Zaginęła Lena Scharfenberg. 13-latka sama wyszła z domu
"Brak mi już sił". Okradli ją w dniu urodzin. W aucie była cenna rzecz
Rosyjskie ataki na infrastrukturę gazową Ukrainy. Naftohaz pod ostrzałem
Też to widzisz? Leśnicy pokazali zdjęcie kory drzewa
Trzęsienie ziemi w Bangkoku. Polscy podróżnicy ewakuowani
Thomas Thurnbichler przestaje być trenerem skoczków. Znany jest następca
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić