Klienci sklepów Biedronka, od kilku dni mogą wspierać naszych wschodnich sąsiadów poprzez wpłaty finansowe podczas płacenia w kasach tradycyjnych oraz samoobsługowych.
Inna forma pomocy to dołączenie do organizowanej przez Biedronkę wspólnie z Bankami Żywności zbiórki produktów pierwszej potrzeby dla uchodźców z Ukrainy.
Wpłaty pieniężne można realizować we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Dzięki zaangażowaniu klientów sklepów Biedronka na specjalnym koncie akcji zebrano już niemal 3 miliony złotych.
Jak pomóc?
W kasach samoobsługowych pojawia się komunikat, zachęcający do wsparcia Ukrainy dowolną kwotą.
Zachęcamy do wsparcia Ukrainy dowolną kwotą. Aby wskazać kwotę, wciśnij przycisk "Wyszukaj po nazwie lub wprowadź kod" i następnie wybierz flagę Ukrainy - czytamy w komunikacie.
Po tym jak klient wybierze flagę Ukrainy, będzie mógł zadeklarować konkretną kwotę wsparcia – 1 zł lub wielokrotność tej kwoty. W przypadku kasy tradycyjnej wystarczy potwierdzić kasjerowi chęć wsparcia i dokładną kwotę również stanowiącą wielokrotność 1 zł, by doliczono ją do paragonu.
Informacja o wsparciu przekazanym przez klienta na pomoc Ukrainie, zostanie wydrukowana na dole paragonu.
Całość zgromadzonych środków zostanie podzielona po równo i przekazana na konta 5 organizacji charytatywnych już realizujących programy wsparcia dla Ukrainy i Ukraińców:
- Caritas Polska
- Polska Akcja Humanitarna
- Polska Misja Medyczna
- Polski Czerwony Krzyż
- SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
Jak informuje sieć Biedronka, każda z tych organizacji pomocowych dostała również wsparcie o wartości 1 mln euro ze strony Grupy Jeronimo Martins, do której należy sieć Biedronka.
Wspieramy organizacje pomocowe rzeczowo i finansowo, ale od samego początku inwazji na Ukrainę wiemy od klientów Biedronki, że też chcą pomóc. A to najłatwiej zrobić podczas codziennych zakupów niezbędnych produktów. Ponieważ pomoc musi być systemowa i odpowiadać na najpilniejsze potrzeby, dlatego akcje zbiórek od klientów realizujemy razem z doświadczonymi partnerami w tego typu działaniach. Wspólnie tworzymy koalicję dobra, która jest najlepszą odpowiedzią na tragedię, jakiej jesteśmy świadkami - tłumaczy Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR sieci Biedronka.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.