Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Biedronka na wojnie ze spożywczym gigantem. Nie chciała podnieść cen

163

Mało kto wie, że sieć sklepów Biedronka od wielu miesięcy jest w sporze z amerykańskim gigantem spożywczym. Być może szukaliście niektórych produktów w dyskoncie, ale nie było ich na półkach. To pokłosie sytuacji, która ma miejsce od końca 2021 roku. Na razie końca nie widać, a tracą klienci.

Biedronka na wojnie ze spożywczym gigantem. Nie chciała podnieść cen
Biedronka jest w sporze z PepsiCo i czeka na decyzję ws. giganta (Adobe Stock)

W sieci sklepów Biedronka nie kupicie popularnych czipsów Lay's oraz napojów Pepsi. To nie jest przypadek, dyskont z sympatycznym owadem w logotypie jest w sporze z gigantem i ten trwa już od końca 2021 roku. Co gorsza - przede wszystkim dla klientów - na razie nie widać końca konfliktu. A to oznacza, że popularne produkty nie wrócą na półki.

Biedronka zadecydowała pod koniec 2021 roku, że czipsy Lay's znikną z jej półek. Na początku roku 2022 obie strony zasiadły do rozmów, a dyskont chciał od Amerykanów porozumienia ws. cen jego produktów. Co było podłożem sporu? Naciski ze strony PepsiCo, by Biedronka podniosła ceny jego towarów. Dyskont się na to nie zgodził.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Poranne pasmo Wirtualnej Polski, wydanie 16.06

Po roku wzajemnych negocjacji oraz przepychanek wydawało się, że pod koniec 2022 roku dojdzie do porozumienia. Ale tylko na chwilę Biedronka i PepsiCo znalazły nić porozumienia, na czas świąt Bożego Narodzenia. A potem znów zaczęła się przepychanka, która trwa do dziś. Dyskont to lider polskiego rynku, Amerykanie to marka globalna.

Kto ma rację w sporze? Zapewne ten, kto w końcu będzie górą, bo zapewne spór wreszcie znajdzie swój finał. Na razie na półkach sklepów z sympatycznym owadem nie znajdziecie napojów Pepsi, Mirinda, 7UP, Mountain Dew czy Lipton, a także czipsów Lay's. Te oczywiście są dostępne w innych sklepach, ale są dość drogie.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

PepsiCo to gigant prosto z USA, który jest marką globalną na rynku napojów oraz przekąsek. Koncern z Harrison to jeden z największych na świecie producentów i sprzedawców napojów bezalkoholowych oraz produktów spożywczych. Do przedsiębiorstwa należą między innymi marki Pepsi, Lay’s, Cheetos, Star i Doritos.

W Biedronce produkty giganta zastępuje na półkach jego konkurencja, a sympatycy napojów Pepsi czy czipsów Lay's muszą szukać swoich ulubionych produktów u konkurencji. Spór na razie nie służy żadnej ze stron, zapewne obie firmy w końcu się dogadają.

Autor: KGŁ
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Przejechał na czerwonym świetle. Winny ukarany. "To wykroczenie"
Rosja oskarży Ukrainę o naruszenie rozejmu? Tak przewiduje Kijów
Zaniedbywał konie, nie szanował turystów. Decyzja po ujawnieniu nagrań
O krok od śmierci. Kreatywność uratowała jej życie
Jak dostać czerwoną kartkę w 15 sekund? Prezentuje młody piłkarz
Mistrz Polski poleciał do Belgii. W toalecie czekał absurd
Zakop na grządkach z bratkami. Będą kwitły całe lato
Nie żyje Halina Kolińska, bohaterka Powstania Warszawskiego. Miała 101 lat
"Imitacja działań pokojowych". Kreml krytykuje propozycję rozejmu w Ukrainie
Które produkty warto jeść na czczo, a które lepiej omijać?
Policjanci nie kryli zaskoczenia. 35-latek złapany na gorącym uczynku
Aż roi się w oczach. Tyle "karteczek" za wycieraczką
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić