W sieci sklepów Biedronka nie kupicie popularnych czipsów Lay's oraz napojów Pepsi. To nie jest przypadek, dyskont z sympatycznym owadem w logotypie jest w sporze z gigantem i ten trwa już od końca 2021 roku. Co gorsza - przede wszystkim dla klientów - na razie nie widać końca konfliktu. A to oznacza, że popularne produkty nie wrócą na półki.
Biedronka zadecydowała pod koniec 2021 roku, że czipsy Lay's znikną z jej półek. Na początku roku 2022 obie strony zasiadły do rozmów, a dyskont chciał od Amerykanów porozumienia ws. cen jego produktów. Co było podłożem sporu? Naciski ze strony PepsiCo, by Biedronka podniosła ceny jego towarów. Dyskont się na to nie zgodził.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Po roku wzajemnych negocjacji oraz przepychanek wydawało się, że pod koniec 2022 roku dojdzie do porozumienia. Ale tylko na chwilę Biedronka i PepsiCo znalazły nić porozumienia, na czas świąt Bożego Narodzenia. A potem znów zaczęła się przepychanka, która trwa do dziś. Dyskont to lider polskiego rynku, Amerykanie to marka globalna.
Kto ma rację w sporze? Zapewne ten, kto w końcu będzie górą, bo zapewne spór wreszcie znajdzie swój finał. Na razie na półkach sklepów z sympatycznym owadem nie znajdziecie napojów Pepsi, Mirinda, 7UP, Mountain Dew czy Lipton, a także czipsów Lay's. Te oczywiście są dostępne w innych sklepach, ale są dość drogie.
PepsiCo to gigant prosto z USA, który jest marką globalną na rynku napojów oraz przekąsek. Koncern z Harrison to jeden z największych na świecie producentów i sprzedawców napojów bezalkoholowych oraz produktów spożywczych. Do przedsiębiorstwa należą między innymi marki Pepsi, Lay’s, Cheetos, Star i Doritos.
W Biedronce produkty giganta zastępuje na półkach jego konkurencja, a sympatycy napojów Pepsi czy czipsów Lay's muszą szukać swoich ulubionych produktów u konkurencji. Spór na razie nie służy żadnej ze stron, zapewne obie firmy w końcu się dogadają.
Czytaj także: Istne szaleństwo. Hit w Biedronce za grosze