Lody marki własnej Biedronki, Marletto, od lat są jednymi z częściej wybieranych przez klientów dyskontów deserów. Wśród sprzedawanych produktów możemy znaleźć bowiem nie tylko lody w familijnych pojemnikach, ale także i te na patyku czy w rożkach. Tym samym marka jest w stanie docierać do zdecydowanie większego grona odbiorców.
Ze względu na spore zapotrzebowanie i politykę firmy, fabryki produkujące produkty dla Marletto znajdują się w kilku krajach. Choć na produktach znajdziemy adres i kod kreskowy wskazujący na produkcje w jednej z miejscowości we włoskiej Lombardii. Tymczasem przedsiębiorstwa zajmujące się tworzeniem lodów dla sieci znajdziemy w Hiszpanii, Polsce, na Litwie czy w Ukrainie.
To właśnie ta ostatnia lokalizacja fabryki wywołała ostatnio największe zamieszanie. Wszystko za sprawą usunięcia z opakowań nazw i lokalizacji firm zajmujących się produkcją chłodnych deserów. Dokładne pochodzenie produktu zdradza jedynie kod kreskowy, który w przypadku Ukrainy zaczyna się od cyfr: 482.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Marletto usuwa z opakowań informacje o miejscach produkcji lodów
O powody nagłego zniknięcia z opakowań producentów lodów Marletto zapytać sieć postanowili dziennikarze portalu wiadomościhandlowe.pl. W odpowiedzi dowiedzieli się, że firma nie jest zobligowana prawnie do wskazywania tego typu informacji, dlatego też decyzją biznesową było usunięcie tych danych z opakowań.
Oznakowanie produktów w sieci Biedronka spełnia wymogi prawne. Zawsze wskazywany jest podmiot odpowiedzialny, dla którego produkowany jest dany produkt, czyli Jeronimo Martins Polska S.A. Decyzja o niewskazywaniu producenta na produktach marek własnych, do czego przepisy prawne nie obligują, wynika z decyzji biznesowych i ochrony informacji handlowych – odpowiedział portalowi Rafał Aletański, kupiec odpowiedzialny za ofertę lodów Marletto.