oprac. Kamil Różycki| 

Biedronka ukryła nazwę firmy produkującej lody. Czy to dlatego, że nie jest polska?

Biedronka ukrywa pochodzenie producenta cenionych lodów Marletto, które sprzedaje w sklepach swojej sieci. Jak wskazał w ostatnich dniach portal wiadomościhandlowe.pl, z opakowań deserów zniknęła nazwa firmy produkującej ten produkt. Jak twierdzi sieć, jest to efekt decyzji biznesowych. Czy na pewno?

Biedronka ukryła nazwę firmy produkującej lody. Czy to dlatego, że nie jest polska?
Biedronka ukrywa nazwy firm produkujących lody Marletto (Getty Images, unknown)

Lody marki własnej Biedronki, Marletto, od lat są jednymi z częściej wybieranych przez klientów dyskontów deserów. Wśród sprzedawanych produktów możemy znaleźć bowiem nie tylko lody w familijnych pojemnikach, ale także i te na patyku czy w rożkach. Tym samym marka jest w stanie docierać do zdecydowanie większego grona odbiorców.

Ze względu na spore zapotrzebowanie i politykę firmy, fabryki produkujące produkty dla Marletto znajdują się w kilku krajach. Choć na produktach znajdziemy adres i kod kreskowy wskazujący na produkcje w jednej z miejscowości we włoskiej Lombardii. Tymczasem przedsiębiorstwa zajmujące się tworzeniem lodów dla sieci znajdziemy w Hiszpanii, Polsce, na Litwie czy w Ukrainie.

To właśnie ta ostatnia lokalizacja fabryki wywołała ostatnio największe zamieszanie. Wszystko za sprawą usunięcia z opakowań nazw i lokalizacji firm zajmujących się produkcją chłodnych deserów. Dokładne pochodzenie produktu zdradza jedynie kod kreskowy, który w przypadku Ukrainy zaczyna się od cyfr: 482.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Słupiański siekaniec dworski jest wyborny. Teraz nie musisz jechać do Słupi, by go spróbować

Marletto usuwa z opakowań informacje o miejscach produkcji lodów

O powody nagłego zniknięcia z opakowań producentów lodów Marletto zapytać sieć postanowili dziennikarze portalu wiadomościhandlowe.pl. W odpowiedzi dowiedzieli się, że firma nie jest zobligowana prawnie do wskazywania tego typu informacji, dlatego też decyzją biznesową było usunięcie tych danych z opakowań.

Oznakowanie produktów w sieci Biedronka spełnia wymogi prawne. Zawsze wskazywany jest podmiot odpowiedzialny, dla którego produkowany jest dany produkt, czyli Jeronimo Martins Polska S.A. Decyzja o niewskazywaniu producenta na produktach marek własnych, do czego przepisy prawne nie obligują, wynika z decyzji biznesowych i ochrony informacji handlowych – odpowiedział portalowi Rafał Aletański, kupiec odpowiedzialny za ofertę lodów Marletto.
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

KOMENTARZE WYŁĄCZONE
Sekcja komentarzy coraz częściej staje się celem farm trolli i polem do dezinformacji. Dlatego zdecydowaliśmy się wyłączyć możliwość komentowania pod tym artykułem.
Redakcja o2.pl
Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić