Moda na Black Friday na dobre dotarła do Polski. To nietypowe "święto" przywędrowało do nas z USA, gdzie obchodzone jest w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia. Tym razem przypada ono 26 listopada 2021 roku.
Podczas Black Friday można liczyć na masowe wyprzedaże. Z jednej strony sklepy mogą się pozbyć towaru zalegającego na półkach przed świętami Bożego Narodzenia, z drugiej - klienci mogą taniej nabyć sporo przedmiotów. Dlatego też w erze postępującej globalizacji Black Friday zaczyna być popularne również w Polsce.
Black Friday 2021. Sieci zamierzają kusić rabatami
Z badania przeprowadzonego przez operatora płatności Tpay, którego wyniki przytacza PAP, wynika, że aż 90 proc. polskich sprzedawców planuje przygotować specjalne obniżki cen z okazji Black Friday 2021. Z kolei 30 proc. ankietowanych zamierza tego dnia zaoferować swoim klientom darmową dostawę, w przypadku 20 proc. możemy liczyć na darmowe, dodatkowe produkty lub usługi.
Z wyników badania przeprowadzonego przez Tpay niepocieszeni mogą być stali klienci danych sklepów i firm. Nie planują one bowiem specjalnych, preferencyjnych promocji dla stałej klienteli - 100 proc. sprzedawców oferuje te same upusty z okazji Black Friday 2021.
PAP informuje, że w Black Friday najczęściej będziemy mogli liczyć na rabaty sięgające do 30 proc., bo taką stawkę zapowiedziało w badaniu aż 40 proc.
"Tylko 10 proc. planuje promocje jedynie na dzień samego Black Friday, czyli piątek" - czytamy w informacji przekazanej przez Tpay.
Coraz częściej Black Friday sprowadza się bowiem do Black Weekend albo nawet Black Week. Firmy zabiegają bowiem o klientów i liczą na skuszenie swoją ofertą. Dlatego końcówka listopada powinna upłynąć pod kątem licznych promocji.
100 proc. badanych sprzedawców zdradziło bowiem, że planuje działania marketingowe związane z Black Friday 2021. 70 proc. z nich zapowiada działania ukierunkowane na SEM i SEO. Za sprawą mediów społecznościowych i wyszukiwarek internetowych firmy liczą na ściągnięcie klientów do siebie
Czytaj także: 12 trików w sklepach IKEA. Tak przekonują nas do zakupu
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.