Znana dziennikarka Katarzyna Bosacka od wielu miesięcy apeluje do swoich obserwatorów, aby zwracali uwagę na wagę produktów podczas codziennych zakupów.
Niestety, celowe zmniejszanie wag lub ilości produktów w opakowaniu (tzw. downsizing) to zjawisko bardzo powszechne w dobie szalejącej inflacji.
Czytaj także: Oto emerytury biskupów. Jesteście gotowi?
Downsizing znany jest od lat – to fakt, czekolady coraz rzadziej mają 100 g, a paczka chusteczek – 10 sztuk, ale w ostatnich miesiącach to zjawisko znacznie się nasiliło. Producent zamiast podwyższać cenę, zmniejsza opakowanie... Tym samym wydaje nam się, że produkt nie podrożał, ale często nie zauważamy, że po prostu się zmniejszył - tłumaczyła Bosacka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak się okazuje masło marki Pilos, które można kupić w Lidlu waży teraz tylko 170 g.
Hej Lidl Polska, 170 g, serio? - reaguje Katarzyna Bosacka zamieszczając zdjęcia masła.
- Gdy kiedyś przychodziliśmy do sklepu, to nasz konsumencki zmysł był spokojny, kiedy kupowaliśmy masło, bo wiedzieliśmy, że ono może mieć w kostce 250, zwykle 200 gramów. W tej chwili mamy masła, które mają 180 albo 170 gramów, a nawet ostatnio widziałam masło, które jest niby wielkości standardowej, ale ma tylko 100 gramów, bo jest po prostu cieńsze - mówiła jakiś czas temu edukatorka w programie "Obgadane".
Przykładów downsizingu jest więcej. W ostatnich miesiącach zmniejszyła się gramatura wielu czekolad, ptasiego mleczka, herbaty czy jogurtów. Można długo wymieniać. Co najbardziej zaskoczyło Katarzynę Bosacką, to pomniejszone opakowanie mąki.
Myślę, że downsizing już dziś nikogo nie zaskakuje, ale warto zdawać sobie z niego sprawę i sprawdzać gramaturę produktów spożywczych oraz cenę za 1 kilogram/1 litr! Ale, że mąka zaczyna mieć 900 g zamiast 1 kg to już jest naprawdę szokujące - napisała ostatnio dziennikarka na swoim Facebooku.
Lidl tłumaczy
W sprawie wpisu Bosackiej, głos zabrali przedstawiciele sieci.
Dbamy o to, aby nasza oferta była dla klientów atrakcyjna oraz konkurencyjna. W ramach czasowej akcji do wyczerpania zapasów rozszerzyliśmy naszą ofertę masła o masło Pilos 170 g. Masło jest oferowane w bardzo atrakcyjnej cenie – przy zakupie trzech opakowań, jedno kosztuje tylko 2,55 zł/opakowanie. Nieustannie oferujemy masło Pilos 200 g, które dostępne jest w cenie 5,76 zł/opakowanie - mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.