Rekordowa inflacja spędza sen z powiek milionom Polaków. W ostatnich miesiącach najbardziej podrożał m.in. cukier, masło, olej, nabiał czy pieczywo. Katarzyna Bosacka w najnowszym poście na Facebooku przypomniała swoim obserwatorom, powołując się na firmę badawczą GfK (Growth from Knowledge) oraz portal Wiadomości Handlowe, że aż 80 proc. polskich konsumentów planuje ograniczenie wydatków i poszukuje oszczędności podczas zakupu produktów spożywczych i większych dóbr oraz usług.
Jak wynika z raportu GfK konsumenci mają różne strategie na cięcie wydatków. Ponad połowa nabywców wybiera najtańsze produkty spożywcze. Raport GfK nie pozostawia złudzeń - cena znów stała się najważniejszym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowych, a konsumenci coraz częściej rezygnują z produktów ulubionych marek na rzecz tych o niższej cenie. - Na znaczeniu straciły także lokalne pochodzenie czy pozytywny wpływ na zdrowie – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK.
Według raportu niemal 70 proc. konsumentów powstrzymuje się od zakupu zbędnych rzeczy, połowa chętniej niż dotychczas korzysta z promocji, a 42 proc. szuka zbliżonych produktów w niższych cenach.
Bosacka pokazała ceny masła i oleju
Dziennikarka opublikowała w poście kilka zdjęć z cenami produktów spożywczych, które otrzymała od swoich obserwatorów. Bosacka nie ukrywa, że ceny m.in. masła, oleju czy mleka bardzo ją zaskoczyły. Wśród nich jest masło. No cóż, chyba każdy zareagowałby podobnie na takie ceny.
Zostawiam kilka zdjęć cen produktów, które ostatnio mocno mnie zszokowały: masło za 11,39 zł (200 g), passata za 11,99 zł (700 g), 10 paczek chusteczek higienicznych (9 sztuk w paczce) za 7,99 zł, mleko bez laktozy za 4,09 zł (0,5 l), olej rzepakowy za 14,99 zł (1 l) - informuje Katarzyna Bosacka.
Ceny rosną jak grzyby po deszczu - podsumowała Bosacka.
"Tragedia... Jeszcze niedawno passata była za 6 zł" - informuje w komentarzu obserwatorka dziennikarki.
Czytaj także: Patent leśników. Tak odróżnisz kanię od muchomora