W 1999 r. najniższe wynagrodzenie wynosiło 650 złotych miesięcznie, a średnia krajowa niewiele ponad 1700 zł. Polacy już od czterech lat robili zakupy w sklepach z Biedronką w logo, choć dyskont nie był wtedy jeszcze tak popularny, jak dzisiaj. W tym czasie sklepów było znacznie mniej, a warunki w nich były dość spartańskie. A co wrzucaliśmy wtedy do koszyka z zakupami?
W sieci krąży zdjęcie gazetki promocyjnej Biedronki z 1999 roku. Okazuje się, że dziś niepozorna i nadszarpnięta zębem czasu gazetka, jest jak swoista kapsuła czasu. Choć kilka dekad temu asortyment Biedronki nie był imponujący, w ofercie znajdowały się produkty, których dziś już nie znajdziemy.
Wyruszmy zatem w podróż do przeszłości i przyjrzyjmy się ofercie Biedronki z 1999 r. Już na pierwszy rzut oka widać, że wiele produktów, mimo upływu lat, pozostało w sprzedaży. Niektóre znajdziemy w nowych, odmienionych opakowaniach. Ale są i takie, które zniknęły ze sklepowych półek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Archiwalna gazetka Biedronki. Produkty z 1999 r.
Już na pierwszej stronie widzimy sok pomarańczowy Sunfruit, który w 1999 r. można było nabyć w bardzo atrakcyjnej cenie (0,2 l 3 sztuki - 2,19 zł). Pamiętacie jeszcze charakterystyczny granatowy karton ze słońcem?
Algidy nikomu nie trzeba przedstawiać, ale lodów "Palce lizać", sprzedawanych w opakowaniu, które mogło się kojarzyć raczej z kostką masła, w Biedronce już nie znajdziemy. A szkoda, bo niektórzy twierdzą, że "palce lizać" w tym przypadku nie było jedynie czczą obietnicą.
Tuż obok lodów zaprezentowano produkt, który dla wielu z nas jest smakiem z dzieciństwa. Chodzi o rogalik Fantastic Star w brązowym opakowaniu, z charakterystycznym logo.
Nie sposób przejść obojętnie obok płynu o dźwięcznej nazwie Kop Ultra, z którym "tłuszcz nie miał żadnych szans". Przynajmniej tak zapewniano w reklamie z 1992 r. Dziś ogląda się ją z niekłamanym sentymentem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na "deser" zostawiliśmy papierosy BAX, które wielu z nas kojarzą się z czasami słusznie minionymi. Produkt ten nie jest już dostępny w sprzedaży, ale w 1999 r. można go było kupić w Biedronce. Dziś palacze pewnie z sentymentem spojrzą nie tyle na samo opakowanie, co na cenę papierosów. Za paczkę trzeba było zapłacić 2,19 zł.
Trudno skupić się jedynie na produktach, gdy widzimy dość osobliwą reklamę Otwartego Funduszu Emerytalnego Ego. "Na emeryturze nie musisz udawać życia" - zachęcano. Tylko czemu z taką grafiką?