Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Czytelnik zbulwersowany promocją w Biedronce. Pyta, czy to żart?

303

Uwaga na niektóre promocje, którymi raczą nas hipermarkety. Niekiedy ceny, które wydają się atrakcyjne, wcale nie są niższe, niż jeszcze kilka tygodni temu. Przykładem jest oferta z Biedronki na piwo bezalkoholowe. Informuje o niej nasz czytelnik.

Czytelnik zbulwersowany promocją w Biedronce. Pyta, czy to żart?
Uwaga na niektóre promocje! Mogą nie być wcale tak atrakcyjne! (GETTY IMAGES)

Czytelnik kupił bezalkoholowe piwo marki Lech, uwzględniając promocję na napój. Obniżona cena wskazuje, że jedna puszka kosztuje 4,29 zł (standardowo cena za bezalkoholowego Lecha zapłacimy w Biedronce 4,49 zł). W teorii to 20 groszy różnicy na pojedynczej sztuce produktu.

Taka okazja w Biedronce? Chyba nie jest warta uwagi
Taka okazja w Biedronce? Chyba nie jest warta uwagi (Nadesłane)

Jednak czy ów "promocja" to rzeczywiście taka okazja? Wcale nie. Gdy spojrzymy bliżej, widzimy, że najniższa cena sprzed 30 dni jest o 80 groszy niższa. To 3,49 zł. Wynika z tego, że obowiązująca aktualnie oferta, promowana wielkimi, pomarańczowymi kartkami nie ma wiele wspólnego z naprawdę atrakcyjną ceną za produkt, który był niedawno dużo tańszy.

Miało być taniej, a jest dużo drożej niż jeszcze kilkanaście dni temu. Co to za promocja? Chciałem skorzystać z tańszego produktu, skoro sieć tak bardzo go promuje. Teraz muszę za każdym razem sprawdzać, czy cena rzeczywiście się opłaca. Tak się nie powinno postępować z klientami - twierdzi zbulwersowany czytelnik.

Warto uważać na ceny - mogą wprowadzać w błąd!

Przypomnijmy, że od stycznia 2023 roku sklepy są zobowiązane do publikacji najniższych cen, które obowiązywały na dany produkt w ciągu ostatnich 30 dni od promocji. To dyrektywa Omnibus.

Jej zadaniem jest ochrona konsumentów przed zakupem produktów o zawyżonych cenach, w związku z sugestiami, że są w atrakcyjnej promocji. Wskazana dyrektywa to odpowiedź na nieuczciwe praktyki sklepów na Black Friday i podobne, "wyprzedażowe" dni.

Wiele sieci zawyżały ceny swoich produktów przed samą promocją, aby później obniżyć je i marketingowo ogłaszać atrakcyjne oferty. Warto sprawdzać ten niewielki napis, aby nie kupować produktów o wyższej niż normalnie cenie.

O komentarz do sprawy poprosiliśmy biuro prasowe sieci Biedronka. Opublikujemy go po otrzymaniu.

Autor: MAL
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 18.01.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Pociąg pędził prawie 300 km/h. 40-latek jechał między wagonami
Kontrowersyjne oświadczenie nt. sprzętu WOŚP. Prawniczka: nie mają mocy prawnej
Zagrożenie zdrowia i życia. Rodzina błaga o pomoc w odnalezieniu 22-latki
Nowy kalendarz ferii zimowych. "Ceny spadną"
Dramatyczna akcja służb na Podkarpaciu. Przysypany mężczyzna
Seniorzy masowo tracą pieniądze. Myślą, że idą na bezpłatne badania
Iga Świątek zagra w kolejnej rundzie. Teraz mecz z Niemką
Chleb ze smalcem za 25, kiełbasa za 30. Ceny w Zakopanem
Zaginęła prawniczka z Lublina. Rodzina zwróciła się z apelem do kierowców
Termin mija w niedzielę. Koniec TikToka w USA
Jeździsz samochodem? Do tych miast lepiej się nie wybieraj
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić