PKN Orlen jest oczywiście przede wszystkim kojarzony z Polską, lecz już od dobrych kilku lat prężnie działa również w całym rejonie Europy Środkowej. Oczywiście sama marka Orlen przez lata była znana tylko nad Wisłą, zaś w sąsiednich państwach funkcjonowała pod innymi nazwami - w Niemczech jako Star, zaś w Czechach i Słowacji jako Benzina. Wyjątkiem była Litwa - tam od zawsze mogliśmy spotkać Orlena.
Plany na szerszą ekspansję sprawiły jednak, że postawiono na rebranding zagranicznych stacji na modłę polskiego Orlenu. Submarki z Niemiec, Czech i Słowacji powoli znikają, konsekwentnie zastępowane przez znany nam dobrze Orlen. Jest to jednak proces skomplikowany i czasochłonny, który zapewne jeszcze trochę potrwa.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pamiętać należy również o mocnej promocji sieci w sportach motorowych. Orlen to główny sponsor zespołu Formuły 1 Scuderia AlphaTauri, a także ekipy ORLEN Team WRT startującej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (w jego barwach ściga się m.in. Robert Kubica). Dodajmy do tego rajdy samochodowe i terenowe, żużel czy wspieranie młodych talentów, a dostajemy solidną i globalną promocję firmy.
Orlen więc działa prężnie nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech, Czechach, Słowacji, Litwie oraz Węgrzech. Od początku października wiemy jednak, że polska sieć stacji paliw wejdzie na swój szósty zagraniczny rynek. Jest to Austria, co do której PKN Orlen ma bardzo ambitne plany.
Kontynuujemy ekspansję sieci stacji paliw na rynkach zagranicznych. Dzięki warunkowej zgodzie KE na przejęcie 266 stacji w Austrii, Grupa ORLEN będzie wśród 3. największych sieci detalicznych na tym rynku z ok. 10% udziałem. Sukcesywnie prowadzimy również rebranding naszych stacji w Niemczech, Czechach i na Słowacji - napisał w poście na portalu X (wcześniej Twitter) Daniel Obajtek.
Jak informuje Polskie Radio 24, razem z przejęciem sieci Turmöl Orlen zyska w Austrii również 110 ładowarek dla samochodów elektrycznych w 34 lokalizacjach. 96 z 226 obiektów posiada myjnie samochodowe, a połowa z nich już teraz oferuje usługi sklepowe.
Teraz wiemy już, kiedy cały proces przejęcia stacji zostanie zakończony pod kątem formalnym. Polskie Radio 24 podaje, że PKN Orlen oczekuje zakończenia przejęcia austriackich stacji na przełomie roku. Już na początku 2024 r. Orlen powinien więc być ich prawnym właścicielem. Wtedy przyjdzie również czas na zmianę wyglądu punktów, ich oferty, a także identyfikacji.