Śmierć królowej Elżbiety II spowoduje szereg zmian w Wielkiej Brytanii. Poddani sami przyznają, że od 8 września nic już nie jest takie samo. Zgodnie z obowiązującymi w kraju zasadami, wraz z odejściem monarchy, wymianie zostaną poddane zarówno banknoty, jak i monety, które muszą przedstawiać wizerunek obecnego władcy. Ponadto zmienić trzeba również m.in. paszporty. W życie weszła już nowa wersja hymnu państwowego z wersem "Boże chroń Króla".
Wizerunek królowej Elżbiety II zdobił nie tylko banknoty w Wielkiej Brytanii. Monarchinię można również oglądać na pięciodolarowym nominalne z Australii. Wraz z odejściem 96-latki rozgorzała dyskusja na temat ewentualnego zastąpienia władczyni. Wielu Australijczyków nie chce jednak, aby na nowo zaprojektowanym banknocie widniał wizerunek króla Karola III.
W mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się wpisy dot. wizerunku osoby, która miałaby pojawić się na pięciodolarówce zamiast Elżbiety II. Wśród propozycji internautów króluje pomysł umieszczenia na nowo zaprojektowanym banknocie Steve'a Irwina. Nie od dziś wiadomo, że przyrodniczy prezenter telewizyjny był przez wiele lat bohaterem, którego uwielbiały miliony. Jego śmierć po zaatakowaniu przez płaszczkę była dla wielu ogromnym wstrząsem.
Szczerze mówiąc, Steve Irwin jest bohaterem narodowym w Australii. Nawet ja to wiem z Wielkiej Brytanii. Cudowny facet, który wiele zrobił dla ochrony przyrody i zwierząt - napisał internauta.
Zgadzam się, Steve był i nadal jest dla wielu inspiracją. Waluta z jego twarzą będzie twarda jak gwoździe! - podkreślił komentujący.
Nie wiadomo, kiedy miałaby nastąpić ewentualna zmiana banknotu. Głos w sprawie zabrał australijski wiceminister skarbu. Andrew Leigh ogłosił, że król Karol III nie zostanie automatycznie wydrukowany na nowych banknotach, jednak brytyjska rodzina królewska będzie nadal umieszczana na monetach zgodnie z tradycją. Jednocześnie nie mówił nic na temat umieszczeniu na nominale wizerunku Irwina.
Czytaj także: Dziwne zachowanie Putina. Wszystko się nagrało
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.