Centrum Informacyjne Rządu donosi, że kampania na temat szczepień kosztowała co najmniej 25 mln złotych. Za emitowanie przygotowanych materiałów zapłacono niemałe pieniądze.
Czytaj także: Makabryczny finał spaceru. Mężczyzna stracił twarz
Konkretne kwoty wyjawia portal press.pl. Emitowanie kampanii w mediach grupy Fratria (tygodnik "Sieci" i portal wpolityce.pl) to koszt rzędu 400 tys. złotych. Wirtualna Polska zainkasowała z kolei 200 tys. złotych.
Dla kontrastu ani złotówki nie zarobiła Agora (Grupa "Wyborcza") i media RAS Polska (Onet i "Fakt"). W tych przypadkach na kampanię szczepionkową udostępniono bezpłatny czas reklamowy.
Blisko 5 mln zł powędrowało na kampanię w mediach społecznościowych, za którą odpowiedzialna jest agencja Interprima. RMF FM dostało 3 miliony, Polsat Media - 2,6 mln złotych, a przeszło milion złotych trafił do Polskiego Radia. W sumie zapłacono 24 podmiotom. Dokładnej kwoty nie ujawniono wyłącznie w przypadku TVP.
Podmioty o. Rydzyka też zarobiły!
"Fakt" donosi, że na kampanii szczepionkowej zarobiła też założona przez ojca Tadeusza Rydzyka Fundacja Lux Veritatis. Podano, że na konto tego podmiotu trafiło aż 400 tysięcy złotych. To bez wątpienia ogromny zastrzyk gotówki. Za te środki materiały dot. szczepionki emitowane są w Telewizji Trwam.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.