Polacy wykupują lody "Ekipa" na pniu. Na lokalnych grupach i forach zrzeszających mieszkańców rodzice podpowiadają sobie, w których sklepach udało im się nabyć ostatnie sztuki sorbetów. Zaskoczenia w rozmowie z money.pl nie krył Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie PPL Koral, która jest producentem lodów.
Szał na lody "Ekipa" przerósł nasze najśmielsze oczekiwania - lody sprzedają się co najmniej 300 proc. lepiej, niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii tej firmy - tłumaczył Piotr Gąsiorowski.
Producent ma zamówienia na lody "Ekipa" na miesiąc wprzód. Koral, by sprostać popytowi, uruchomił dodatkową linię produkcyjną. Na stronie Ekipaholding.pl natomiast czytamy, że firma z Nowego Sącza chce wytwarzać nawet 1 milion sztuk lodów na dobę.
Ile zatem Ekipa youtubera Karola "Friza" Wiśniewskiego zarabia na lodach? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba ustalić dwie rzeczy: ile sztuk sorbetów udało się sprzedać, a także jaki procent od sprzedaży trafia na konto Ekipy.
Piotr Gąsiorowski nie podaje O2, ile sztuk lodów udało się sprzedać. Zasłania się tajemnicą handlową. Z pomocą przychodzi Paweł Swinarski z kanału na YouTube "Dla Pieniędzy". Podał, że w dniu otwarcia miało sprzedać się ponad 1 mln sztuk sorbetów. Taką informację miał mu przekazać Łukasz Wojtyca, lepiej znany jako "Wujek Łuki". To menedżer i opiekun Friza oraz Ekipy.
Czytaj też:
Łukasz Wojtyca wskazał również, że Ekipa otrzymuje kilka procent od każdej sprzedanej sztuki. Nie sprecyzował jednak ile. Wiadomo jednak, że jeden sorbet kosztuje w detalu 2 zł. Można więc pokusić się o pewne wyliczenia.
Przy założeniu, że od każdego loda sprzedanego za 2 zł do Ekipy trafia 5 proc. od sprzedaży (czyli 10 gr), a dziennie sprzedaje się 1 milion sztuk lodów, to na konta youtuberów każdej doby trafia 100 tys. zł ze sprzedaży sorbetów. Miesięcznie zatem daje to 3 mln zł.
A co, jeżeli ten procent jest mniejszy? Przypuśćmy, że mówimy o 2 proc. (4 gr). W takim wypadku dziennie Ekipa na swoich lodach zarabia 80 tys. zł, a po 30 dniach - 2,4 mln zł.
W przypadku 8-procentowego zysku (16 gr od sztuki), "Friz" i jego przyjaciele dziennie zarabiają 160 tys. zł, a miesięcznie - 4,8 mln zł.
Dane firmy NielsenIQ wskazują, że rynek lodowy w Polsce stale rośnie. W zeszłym roku jego wartość sięgnęła poziomu 2,5 mld zł.