Firma Nielsen przeanalizowała polski rynek produktów spożywczych i chemicznych (FMCG). Miniony rok dla wszystkich był trudny z powodu pandemii koronawirusa, ale w tym sektorze biznesowym raczej nikt nie narzeka. Rynek FMCG łącznie urósł do kwoty 198,2 mld zł, co oznacza wzrost o 4,8 proc.
Ile Polacy wydali na alkohol w 2020 roku?
Ciekawe są szczegóły badania, które publikuje "Rzeczpospolita". Polacy chętnie sięgają po alkohol, co potwierdza fakt, że sprzedaż w 2020 roku wzrosła o 7 proc. Na napoje alkoholowe wydaliśmy prawie 40 mld zł!
Czytaj także: WHO alarmuje. Tak źle jeszcze nie było
Okazuje się, że ilościowo spadła sprzedaż piwa (o 1,6 proc.). Polacy coraz chętniej sięgają po inne alkohole. Duże wzrosty ilościowe zaliczyły: rumy (30 proc.), giny (26 proc.), whisky (15 proc.) i wino (8 proc.).
- Brak podróży, ograniczenie konsumpcji w wielu sektorach, jak gastronomia, spowodowały, że spadek dochodów konsumentów nie był tak duży, a w efekcie w sklepach spożywczych popyt na napoje alkoholowe wzrósł. Konsumenci nie tylko więcej wydawali, ale też chętniej sięgali po droższe produkty - komentuje Robert Ogór z grupy Ambra, która produkuje popularne wina.
Z danych Nielsen wynika także, że w dobie pandemii najwięcej zyskała produkty suche. Nie narzekają także producenci nabiału. Wzrosty są także widocznie w kategoriach do gotowania i pieczenia, co oznacza, że Polacy kupowali więcej mąki, mleka, czy olejów.
Cały czas dobrze trzyma się sprzedaż słonych przekąsek i słodyczy. W dodatku kupujemy coraz więcej serów czy przecierów pomidorowych.