Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Kanał Sueski. Odszkodowanie zapłaci polski ubezpieczyciel

663

Na pokładzie statku Ever Given, który w marcu zablokował Kanał Sueski były ładunki należące do polskich importerów. Teraz polska firma Ergo Hestia, która ubezpieczała towary, zapłaci producentom odszkodowanie.

Kanał Sueski. Odszkodowanie zapłaci polski ubezpieczyciel
Ergo Hestia zapłaci odszkodowanie polskim importerom (YouTube)

Statek Ever Given jest obecnie skonfiskowany z powodu sporu o odszkodowanie. Na jego pokładzie znajdują się kontenery należące do polskich producentów i ubezpieczone w polskiej firmie Ergo Hestia. Teraz ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie z tytułu poniesionych przez producentów strat.

Łączne koszty, jakie ponieśli właściciele ładunków na kontenerowcu Ever Given szacowane są na miliard dolarów. Wartość ubezpieczonego przez Ergo Hestię majątku stanowi ponad 700 tysięcy złotych. Na razie nie wiadomo dokładnie, ile sopocka spółka zapłaci poszkodowanym firmom. Będzie to procent od wartości ładunku ubezpieczonego.

Ustalenie, kto i w jakiej wysokości powinien wypłacić poszkodowanym firmom zadośćuczynienie, jest złożonym procesem. Właściciele ładunków muszą przedstawić gwarancje ubezpieczyciela cargo, by odebrać ładunki z docelowego portu. Później eksperci zbierają odpowiednią dokumentację, na podstawie której Ergo Hestia wystawia gwarancje finansowe. One pozwolą firmom odebrać swoje towary z portu.

Ubezpieczenie mienia w transporcie (cargo), oprócz standardowej ochrony ubezpieczeniowej, obejmuje również udział w tzw. awarii wspólnej, czyli kosztów poniesionych na ratowanie statku i ładunku - mówi Agnieszka Nowacka, dyrektor ds. likwidacji szkód majątkowych i osobowych w ERGO Hestii

To nie pierwsza tego typu sytuacja w przewozach morskich, w których Ergo Hestia płaci klientom odszkodowanie. W 2008 roku kontenerowiec Sabrina w Kanadzie osiadł na mieliźnie. Służby musieli przenieść kontenery na inny statek, co spowodowało straty w wysokości 3 mln dolarów. Ergo Hestia wówczas wypłaciła 900 dolarów zadośćuczynienia.

23 marca statek Ever Given wpłynął na mieliznę i stanął w poprzek Kanału Sueskiego. Tym samym w całości zablokował jakikolwiek ruch przez szlak wodny - w kolejce stanęło ponad 350 statków. Po kilku dniach kontenerowiec udało się zdjąć z mielizny i został zatrzymany w związku ze sporem o wysokość odszkodowania, jakie musi zapłacić jego japoński właściciel.

Autor: BA
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 21.11.2024 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nakaz aresztowania Netanjahu. "Istotny krok w kierunku sprawiedliwości"
Zmasowane ataki Izraela na Liban. Ponad 47 zabitych
Wrocławski McDonald's podbija sieć. Kolorowe neony, światła i tłumy klientów
Zobaczył tygrysa pod domem. Przerażające nagranie z Chin
Ukraiński recydywista w Sopocie. Pokazał policjantom fałszywe prawo jazdy
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
Wypadek na roli. Nogę mężczyzny wciągnęła maszyna
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Ōkunoshima. Tajemnicza wyspa królików z mroczną przeszłością
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić