Cała afera wokół TV Republika rozpoczęła się po słowach Jana Pietrzaka. Podczas rozmowy dotyczącej kwestii imigrantów zasugerował on, by trafiających do Polski uchodźców kwaterować w barakach, które są pozostałościami po niemieckich obozach koncentracyjnych.
- Tutaj mam okrutny żart z tymi imigrantami. Oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Sztutowie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców. I tam będziemy zatrzymywać tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie, przez Niemców - powiedział na żywo w TV Republika Pietrzak.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jeżeli sytuacja nie była napięta tuż po tej wypowiedzi, zdecydowanie stała się taka po słowach Marka Króla, również w programie nadawanym przez wspomnianą telewizję. Był to kolejny kamyczek do ogródka, nawet pomimo faktu, że TV Republika w oficjalnym oświadczeniu nie zgodziła się z poniższymi słowami:
- Należy im założyć czipy, tak jak zakłada się pieskom. Ale taniej będzie wytatuować im numery na lewej ręce.
Bojkot TV Republika. Reklamodawcy masowo uciekają z anteny
Presja opinii publicznej sprawiła, że kolejne firmy zaczęły wycofywać się z emitowania swoich reklam w TV Republika. Jako jedne z pierwszych taką decyzję podjęły IKEA, mBank czy Media Expert, co spotkało się z nawoływaniem do bojkotu tych firm przez dziennikarzy telewizji oraz posłów Prawa i Sprawiedliwości.
Co kilka godzin możemy jednak usłyszeć o kolejnych przedsiębiorstwach, które rakiem wycofują się z anteny TV Republika. Jak podaje "Business Insider Polska", następny w kolejce jest polski gigant farmaceutyczny, Adamed Pharma, której spoty również zostały zauważone w paśmie reklamowym TV Republika. Informację w rozmowie z portalem potwierdził zespół prasowy firmy należącej do rodziny Adamkiewiczów.
- Adamed Pharma S.A. podjął decyzję o niekontynuowaniu współpracy z TV Republika, która jest częścią pakietu reklamowego Polsat Tematyczny i jako taka została ujęta w styczniowym planie reklamowym Adamed Pharma. Za zakup kampanii reklamowych marek Adamed Pharma odpowiada dom mediowy Zenith Polska, który pracuje nad wdrożeniem powyższej decyzji w możliwie najszybszym terminie - przyznaje Adamed.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.