Firma Mondelez International, która jest producentem słynnej trójkątnej czekolady, zmieni projekt góry przedstawionej na opakowaniu, aby nie naruszać szwajcarskiej ustawy - donosi szwajcarska gazeta Aargauer Zeitung. W zeszłym roku Mondelez wyjawił, że część produkcji Toblerone zostanie przeniesiona do stolicy Słowacji, Bratysławy. Tymczasem na opakowaniu widnieje słynny szwajcarski szczyt, Matterhorn.
Ustawa zobowiązuje
Jak podkreśla The Times, w 2017 roku uchwalono Ustawę o Szwajcarskości. Według niej symbole narodowe i szwajcarskie krzyże nie są dozwolone na opakowaniach produktów, które nie spełniają kryteriów szwajcarskości.
Produkty spożywcze, których producenci korzystają ze szwajcarskich symboli i przedstawiają je jako "wyprodukowane w Szwajcarii", powinny zawierać przynajmniej 80 proc. surowców pochodzących ze Szwajcarii. W przypadku mleka i produktów mlecznych jest to już 100 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kosmetyczne zmiany
Przepisy zmuszają producentów czekoladek Toblerone do wprowadzenia zmian w szacie graficznej ich flagowego produktu.
W przeprojektowanym opakowaniu pojawi się zmodernizowane i opływowe logo górskie, które współgra z geometryczną i trójkątną estetyką - powiedział rzecznik Mondelez w rozmowie z Aargauer Zeitung.
Do tego zmieni się napis, jaki do tej pory widzieliśmy na opakowaniu. Zamiast "Toblerone ze Szwajcarii" pojawi się "Toblerone z siedzibą w Szwajcarii".
Tak więc jeśli chcecie być posiadaczami opakowań oryginalnego szwajcarskiego Toblerone z wizerunkiem szczytu Matterhorn - to może być ostatni dzwonek, aby stać się ich właścicielem.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.