Nasz Czytelnik udał się do jednego z toruńskich sklepów Biedronka, aby zrobić codzienne zakupy. Podkreśla, że zainteresowała go "promocja na wędlinę".
Czytaj także: Nadciąga pył saharyjski. Odczują to wszyscy Polacy
Zauważyłem, że szynka jest tańsza niż zwykle. Postanowiłem kupić opakowanie - relacjonuje Czytelnik w rozmowie z o2.pl.
Mężczyzna zwrócił uwagę na datę ważności wędliny. Okazało się, że produkt ma nieważny termin przydatności do spożycia od dwóch dni.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zdjęcie zrobiłem 22.02 wieczorem (około godziny 20:00), a data ważności była do 20.02. To rażące niedbalstwo, bo nie był to poniedziałek (produkt mógł leżeć po terminie niedzielnym), ani jednodniowa "wpadka" - mówi oburzony Czytelnik.
Dodaje jednocześnie, że sprawdził cały karton wskazanych wędlin. Przeterminowane były wszystkie opakowania dostępne tego dnia w sklepie.
Dwa dni w lodówce w Biedronce leżało przeterminowane mięso, które mogło już popsuć się dość znacznie - twierdzi klient, który dodaje, że "w kilku toruńskich Biedronkach sprzedawanie przeterminowanych produktów to codzienność".
Biedronka reaguje i przeprasza
O komentarz postanowiliśmy poprosić przedstawicieli Biedronki, którzy podkreślają, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.
- Pragnę zapewnić, że sieć Biedronka ma cały szereg wewnętrznych procedur i zasad dotyczących bezpieczeństwa żywności, które zawsze jest dla nas absolutnym priorytetem. Produkty znajdujące się w naszych placówkach są kontrolowane kilkukrotnie, zanim trafią na półkę sklepową. Natomiast na poziomie sklepu codziennie wieczorem odbywa się kontrola terminów przydatności - tłumaczy Rafał Graszewicz, starszy menedżer sprzedaży.
W tym przypadku osoba prowadząca zmianę nie zachowała należytej staranności, za co bardzo przepraszamy i całkowicie rozumiemy klienta. Personel wszystkich toruńskich sklepów naszej sieci został pouczony. Dodatkowo w placówce nakazaliśmy dokładną, dodatkową weryfikację dat przydatności do spożycia oferowanych produktów - dodaje pracownik, który jest odpowiedzialny za nadzorowanie toruńskiego sklepu.
Czytaj także: Kupujesz w Dino? Pilne wieści
Co może zrobić klient, który znajdzie w Biedronce przeterminowane produkty?
- W przypadku, gdy klient zauważy produkty po terminie w ofercie placówki, prosimy o niezwłoczne poinformowanie pracownika danego sklepu. Gdyby nie było to możliwe, prosimy o sygnał za pośrednictwem Biura Obsługi Klientów. Jeśli klient po zakupie zorientował się, że produkt jest przeterminowany, to po kontakcie z BOK, zostanie dokonany zwrot pieniędzy za zakup takiego towaru - wyjaśnia Graszewicz.