W ostatnim czasie głośno zrobiło się o paragonach z Biedronki, które niezależnie od ilości kupionych produktów są bardzo długie. Pod rachunkiem zamieszone są zazwyczaj informacje na temat promocji oraz napis dużą czcionką "jesteśmy najtańsi".
Co ciekawe, Lidl informacje promocyjne zamieszcza na odwrocie paragonu, dzięki czemu jest on o wiele krótszy niż w Biedronce. Pamiętajmy, że popularny dyskont drukuje dziennie miliony paragonów.
Internauci od kilku tygodni publikują w mediach społecznościowych zdjęcia paragonów z Biedronki. "Jedno jabłko, 43 cm paragon. Serio? W tym przypadku rozmiar nie robi wrażenia" - napisała pani Magdalena.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nie za krótki ten paragon? Jeden produkt, a to ma dosłownie pół metra. Straszne marnotrawienie papieru, patrząc na ilość transakcji dziennie. Oczywiście jednak umieszczenie rzucającego się w oczy "jesteśmy najtańsi" jest ważniejsze. To drukowało się dosłownie 30 sekund - zauważa inny internauta.
"Biedronka chyba nie jest eko, taki długi paragon, a kupione 3 rzeczy, nawet jeśli to papier z recyclingu" - wskazuje inny klient Biedronki.
Pod każdym z powyższych wpisów internauci zarzucają Biedronce brak troski o środowisko. Miliony paragonów to ogromne ilości zużytego papieru, które generują ogromne ilości śmieci. Przypominamy, że paragony sklepowe należy wyrzucać do pojemnika na odpady pozostałe po segregacji tzw. zmieszane. Więcej o tym przeczytasz tutaj: Wyrzucasz paragony do pojemnika na papier? To błąd! Mało ludzi o tym wie
Czytaj także: Zaczęło się w całej Polsce. Profesor o koszeniu: Głupota
"I tylko drzew żal", "Biedronka przegina jak chodzi o te paragony", "Ekologicznie bardzo" - czytamy pod wpisami, gdzie internauci zamieścili paragony ze sklepu Biedronka.
Mamy komentarz sieci
Zwróciliśmy się do biura prasowego sieci Biedronka o komentarz w tej sprawie.
"Paragony, oprócz oczywistej ich roli, stanowią dla nas istotne narzędzie komunikacji - wykorzystujemy je najczęściej do informowania naszych klientów o najważniejszych promocjach, tych spożywczych, czy też tych w internetowym sklepie Biedronka Home, które pozwalają im na realne oszczędności. Poza tym na paragonach drukujemy także vouchery na określoną wartość, które klienci mogą zrealizować na zakupy w naszych sklepach" - przekazała nam Dorota Wrotek-Gut, Dyrektorka Marketingu w sieci Biedronka.
Nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi na pytania dot. ekologii i zmiany strategii w tej kwestii.