Ministerstwo Finansów i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przygotowały kampanię promocyjną Polskiego Ładu. W ulotkach na temat programu skupiają się na zmianach w podatkach. Wyliczają, że w kieszeniach emerytów, rodzin, pracowników i przedsiębiorców zostanie w skali roku kilka tysięcy złotych więcej.
15 mln ulotek o Polskim Ładzie
Na pierwszej stronie ulotki czytamy, że Polski Ład to "niższe podatki i więcej pieniędzy w portfelach Polaków". Autorzy ulotki opisują też tam trzy główne elementy programu — wyższa kwota wolna od podatku, emerytury bez podatku oraz wsparcie dla rodzin.
Ulotek jest bardzo dużo - w sumie ponad 15 mln sztuk.
Czytaj także: Poznań. Państwo zapłaci studentowi za błąd policjantów
4,1 mln złotych za ulotki
Senator Krzysztof Brejza wystosował interwencję do prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego z pytaniem o to, jaki jest łączny koszt wydruku takiej ilości materiałów promocyjnych.
W odpowiedzi na zapytanie senatora Piotr Patkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, napisał, że całkowity koszt związany z drukiem i wysyłką ulotek wynosi obecnie około 4,1 mln złotych. Wylicza, że łącznie wyprodukowano 15 065 363 sztuk takich materiałów promocyjnych.
Senator oburzony
Odpowiedź ministerstwa finansów oburzony senator zamieścił na Twitterze. Podkreśla, że takie pieniądze na reklamy Polskiego Ładu rząd wydaje w czasie IV fali pandemii COVID-19. - To wszystko, gdy brakuje miejsc w szpitalach - podkreślił Brejza.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.