Akcja "Media bez wyboru" połączyła branżę. Znaczna część prywatnych mediów w środę protestowała przeciwko tzw. podatkowi od reklam. Tego dnia protestujące redakcje, w tym wszystkie portale Wirtualnej Polski, nie publikowały swoich materiałów. Odbiorcy mogli jedynie przeczytać list otwarty do rządzących, podpisany przez większość ogólnopolskich redakcji.
"Media bez wyboru". Jest sondaż po proteście
Kantar Polska przeprowadził badanie dla Komitetu Badań Radiowych o proteście. Z sondażu wynika, że 62 proc. badanych Polaków popiera protest mediów. Kolejne 18 proc. jest niezdecydowanych, a 20 proc. badanych jest niechętnych protestowi.
Najwięcej zwolenników protestu jest wśród młodych Polaków. W grupie 15-24 lata akcję "Media bez wyboru" poparło 71 proc. badanych. Akcja prywatnych mediów została zauważona we wszystkich grupach wiekowych, nawet wśród najstarszych odbiorców pomiędzy 60 a 75 rokiem życia (87 proc.).
Protest popiera około 70 proc. mieszkańców średnich i dużych miast od 20 do 500 tys. mieszkańców. Akcję zauważyło 87 proc. mieszkańców wsi, a także rekordowe 98 proc. mieszkańców mniejszych miast.
Czytaj też: Słowacja zamyka przejścia graniczne z Polską
Polacy chcą mieć dostęp do różnorodnych źródeł informacji
69 proc. badanych przyznało, że protest mediów uświadomił im, jak ważna jest możliwość korzystania z różnorodnych stacji telewizyjnych, radiowych i serwisów internetowych.
66 proc. obawia się świata bez niezależnych mediów, a 65 proc. uważa, że rząd wykorzystuje pandemię COVID-19 do osłabienia niezależnych mediów w Polsce.
Kantar Polska przeprowadził badanie dla Komitetu Badań Radiowych na próbie 1010 osób w wieku 15-75 lat. Badanie zostało wykonane techniką CATI zrealizowane w dniu 11.02.2021.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.