Lidl co jakiś czas wdraża przeróżne akcje. Być może wiele osób nie wie o przedsięwzięciu "Kupuję, nie marnuję". O szczegółach tej inicjatywy opowiedziała Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.
We wszystkich naszych sklepach po godzinie 21.00 w ramach akcji "Kupuję, nie marnuję" wybrane artykuły z "Piekarni w sercu Lidla" są sprzedawane o 50% taniej. Codziennie przeceniane są słodkie i słone przekąski, a w soboty przed niedzielami niehandlowymi i w dni przedświąteczne obniżamy cenę chlebów, bułek oraz bagietek. Nasz autorski projekt "Kupuję, nie marnuję" ma na celu wsparcie sprzedaży produktów w pełni wartościowych, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia - poinformowała w komunikacie przesłanym o2.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zaznaczyła również, jak ważna dla Lidl Polska jest walka z marnowaniem jedzenia. - Przeciwdziałanie marnowaniu żywności to dla Lidl Polska, jako firmy odpowiedzialnej społecznie, jeden z najwyższych priorytetów. Podejmujemy w tym zakresie wiele działań - m.in. współpracujemy z Caritas Polska, Federacją Polskich Banków Żywności oraz prowadzimy wspomniany projekt "Kupuję, nie marnuję" - podsumowała.
Czytaj także: Dramatyczna wizja Jackowskiego. To się stanie w kwietniu
"Kupuję, nie marnuję" w Lidlu
Akcja Lidla nie jest niczym nowym. Korzenie ma w marcu 2020 roku, gdy wystartowała kampania "Sztuka niemarnowania"
W ramach drugiej edycji kampanii edukacyjnej "Sztuka niemarnowania", Lidl Polska wraz z partnerami – Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności – zachęca do dokonywania przemyślanych zakupów i niemarnowania żywności. Częścią projektu jest bezpłatny e-book, wyposażony w praktyczne porady, m.in.: jak robić zapasy oraz gotować z resztek i bez resztek. Przepisy zostały oparte na żywności z długim terminem przydatności do spożycia: ryżu, kaszy i makaronie - możemy przeczytać na stronie Lidla.