Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Ogromne obniżki cen. Klienci nie mają wątpliwości, co się za tym kryje

56

Lidl po raz kolejny obniżył ceny popularnych produktów. Początkowo tak nagła zmiana cen wśród internautów została odebrana nostalgicznie. "Poczułem się jak 10 lat temu" - można było przeczytać w sieci. Z czasem jednak wielu klientów zaczęło zauważać pewien haczyk.

Ogromne obniżki cen. Klienci nie mają wątpliwości, co się za tym kryje
Ogromne obniżki cen. Klienci nie mają wątpliwości, co się za tym kryje (Facebook, Getty Images, John Keeble)

W Polsce od jakiegoś czasu trwa wojna cenowa między dwoma popularnymi dyskontami. Efektem są hurtowo obniżane ceny podstawowych produktów, których wartość czasem zbliżona jest do tej, jaką mogliśmy obserwować jeszcze przed inflacją. Wszystko po to, by móc ostatecznie dowiedzieć się, kto jest najtańszą siecią w Polsce.

Tym razem, na zaskakująco wysoką promocję zdecydował się Lidl, który obniżył ceny popularnych produktów jak m.in. mąka, majonez, margaryna czy czekolada. Ceny w przypadku większości z objętych promocją, nie przekroczyły nawet pięciu złotych, przez co wielu internautów z nostalgią zaczęło wspominać czasy przed inflacją.

Jednak nie wszyscy podchodzą do obniżek cen w Lidlu z równie dużym entuzjazmem. Nie brak komentarzy, że przeceny, choć są imponujące, to w wielu marketach po jakimś czasie zwyczajnie brakowało towaru. Jeszcze inni zauważają, że rekordowo niskie ceny za jakiś czas, sieć prawdopodobnie odbije sobie podwyżkami cen.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sezon w pełni, a ogórki kosztują krocie

Polacy mają teorie na temat obniżek cen przez Lidla

Co ciekawe, już teraz wielu internautów zaczęło domniemywać, co może być powodem tak dużych obniżek cen. Ich zdaniem może mieć to związek z systematycznie tworzonym przez media "koszykiem zakupowym".

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Chociaż tego typu praktyka może być negatywnie odebrana, to jak zauważyli twórcy tegorocznego badania na ten temat, Polacy chcą wojen cenowych między dyskontami. Pomagają one wielu osobom, które ze względu na inflacje wciąż muszą mocno zaciskać pasa i sporo oszczędzać.

Polacy z reguły wychodzą z założenia, że sieci handlowe powinny walczyć między sobą o ich uwagę. Natomiast to, że ponad połowa społeczeństwa tego oczekuje od dyskontów, wynika przede wszystkim z tego, że rodacy wciąż żyją w cieniu oszczędności. I nawet mimo tego, że inflacja mocno wyhamowała, chcą, a często nawet muszą, dalej zaciskać pasa - mówił w rozmowie z Wirtualnymi Mediami Robert Biegaj, współautor badania i ekspert rynku retailowego z Grupy Offerista.
Autor: KARO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Trwa posiedzenie komisji sejmowej. Zbigniew Ziobro przyszedł spóźniony
Zostanie dziadkiem w wieku 45 lat. Influencerka wszystko wyjawiła
Skandal na jarmarku bożonarodzeniowym w Szczecinie. Zbojkotowali stragan zakonnic
Tu po mszy naładujesz auto. Nowy pomysł kurii w Lublinie
COVID-19 został wytworzony celowo? Raport rządu obnaża błędy Instytutu w Wuhan
Dodaj to do doniczki, a grudnik obsypie się kwiatami
Awaria 100-letniej tamy na zaporze w Zagórzu Śląskim. Gwałtownie ubywa wody
Rafał Trzaskowski w CNN. Lektorka oceniła, jak poradził sobie z językiem angielskim
Jak zadbać o ogród w grudniu? O tym pamiętaj
Nerwowa zmiana pasa. Kierowca BMW się przeliczył
Doskonały dodatek do świątecznego barszczu. Zobacz, jak go przygotować
Niecodzienne spotkanie w Tatrach. Turystka chwyciła za aparat
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić