Okazuje się, że najtańszą siecią handlową w Polsce jest obecnie Auchan. Tak wynika z comiesięcznego badania koszyka zakupowego, na które powołuje się spidersweb.pl/bizblog.
Na 40 podstawowych produktów żywnościowych i kosmetycznych w grudniu trzeba było tam wydać 195 zł. Zamawiając te same rzeczy w sklepach internetowych, należało zapłacić aż 262 zł.
Z badania ASM Sales Force Agency wynika, że w Lidlu takie zakupy kosztowały 210,31 zł, a w Makro - 222,37 zł. W Carrefourze oznaczały wydatek rzędu 223,98 zł, a w Kauflandzie - 225,03 zł. Dopiero szóste miejsce w rankingu najtańszych sklepów w Polsce zajęła Biedronka (226,37 zł).
Decyzja rządu uratuje Polaków? Niekoniecznie
Polacy skarżą się na wysokie ceny w sklepach. Od lutego ma wejść obniżka VAT na żywność, co w teorii miało okazać się zbawienne. Czy rzeczywiście tak będzie? Pojawiają się wątpliwości.
Mimo planowanej na luty zmiany, zgodnie z którą obniżony zostanie VAT na żywność, nie spodziewamy się gwałtownych obniżek cen produktów. W naszej ocenie producenci żywności, podobnie jak wszyscy przedsiębiorcy, będą zmagać się z rosnącymi kosztami prowadzenia swoich działalności. Wysokie ceny paliw, energii i gazu powodują, że stale rosną ceny produkcji, co finalnie dotyka klientów i ich portfele - analizuje Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency, cytowany przez spidersweb.pl/bizblog.