Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Bogdan Kicka
Bogdan Kicka | 
aktualizacja 

Polacy będą źli. Rząd chce wprowadzenia limitów w sklepach?

489

Rząd kierowany przez Donalda Tuska intensywnie pracuje nad wprowadzeniem nowych regulacji. Choć te zmiany mają na celu przynieść określone korzyści, istnieje spora grupa osób, która może nie być zadowolona z zapowiadanych działań.

Polacy będą źli. Rząd chce wprowadzenia limitów w sklepach?
Zakupy w sklepie. (Pxhere)

Obecny rząd postanowił skupić się na popularności produktów marek własnych wśród konsumentów. Cechują się one atrakcyjniejszą ceną przy zachowaniu porównywalnej jakości do produktów renomowanych marek, co sprawia, że często lądują w koszykach zakupowych.

Stefan Krajewski, pełniący funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w rozmowie z z wiadomoscihandlowe.pl podzielił się informacjami na temat planów wprowadzenia ograniczeń dotyczących marek własnych. W jego ocenie "uregulowanie tego obszaru jest potrzebne", a kwestia limitów na marki własne jest "rozważana ze względu na nierówności we współpracy dostawców z sieciami".

Tracą na nich często polskie zakłady z branży spożywczej, choć nie tylko tej. Muszą się podporządkować operatorom handlowym, nawet jeśli nie jest to dla nich korzystne — wyjaśnił w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Stefan Krajewski.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Najzdrowsze i najsmaczniejsze truskawki. Oto, co musisz wiedzieć przy ich wyborze

Jakie rozwiązanie widzi rząd? Zdaniem Krajewskiego ministerstwo rozważa wprowadzenie "procentowego określenia maksymalnego udziału marek własnych w ofercie sklepów, tak aby nie wygrywały one ze sztandarowymi brandami danych firm".

Co mówią sieci handlowe?

"Fakt" zwrócił się z zapytaniem do kluczowych graczy na polskim rynku detalicznym, m.in. sieci Lidl. Pytanie dotyczyło ich planów w zakresie oferty marek własnych.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs and CSR Lidl Polska, podkreśliła znaczącą rolę marek własnych w strategii firmy. Zaznaczyła, że od samego początku marki własne stanowią istotny element asortymentu sklepów Lidl w Polsce.

Warto podkreślić, że swój istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć [...] W ten sposób wspieramy przedsiębiorców z danego regionu i zapewniamy klientom dostęp do wyjątkowych artykułów spożywczych — mówi Robaszkiewicz.
Dzięki markom własnym polscy dostawcy mogą dotrzeć do klientów w całej Polsce, a także mają możliwość eksportu towaru do wielu europejskich państw -  dodaje w rozmowie z "Faktem" przedstawicielka Lidla.

Z przekazanych informacji wynika, że "w samym 2022 r., aż 286 polskich producentów wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków".

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Przyrodnicy załamani. Ktoś zastrzelił Merle
Ludzie lądują w szpitalach w dwóch krajach. Winne borówki z Polski?
Eksperci nie mają wątpliwości. To najdroższe pożary w historii Kalifornii
Wielka akcja policji. Potrwa kilka tygodni
Już nie weźmie słoików. Znana emerytka leci do Chorwacji
Naukowcy proponują nową definicję otyłości. To koniec BMI?
Dramatyczne sceny w Biedronce. Mogło dojść do tragedii
Ochotniczka zginęła na wojnie. Jej zdjęcie widział cały świat
Wyniki Lotto 17.01.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Awantura turystów w Tajlandii. "Polacy, nie róbcie tak"
Donald Tusk: Ochrona granic to święty obowiązek każdego rządu
Dwa tysiące osobników. To miasto zalały dziki
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić