Pandemia koronawirusa wywróciła nasze życie do góry nogami. Doprowadziła chociażby do tego, że częściej robimy zakupy w internecie niż w tradycyjny sposób. W Polsce rynek e-commerce urośnie w bieżącym roku o 25 procent - na to wskazują analizy specjalistów.
E-kanały umożliwiły przetrwanie rodzimych producentów w okresie kryzysu epidemicznego przez zapełnienie ubytków sprzedaży w kanałach tradycyjnych. Do 2025 roku, sprzedaż w e-kanałach stanowić będzie 20 proc. rynku - podaje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, cytowany przez rp.pl.
Wspomniany serwis zauważa ponadto, że Polska to atrakcyjny rynek dla zagranicznych sprzedawców e-commerce. Mnóstwo Polaków interesuje się chociażby chińskim AliExpress.
AliExpress problemem dla skarbu państwa
"Rzeczpospolita" pisze, że "prawdopodobnie zdecydowana większość przesyłek z Chin nie podlega ocleniu". To jednak nie wszystko. Interpretacja polskiego fiskusa wskazuje również na to, że powinien być naliczany od nich podatek VAT.
Na skutek nieuczciwych praktyk, Skarb Państwa traci rokrocznie ponad 2 mld zł. Potrzebne są zmiany, by zapewnić równe szanse gry rynkowej - informuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.