W ostatnim czasie wzrosła liczba kontroli przeprowadzanych przez Pocztę Polskę. Właśnie ona jest odpowiedzialna za egzekwowanie abonamentu RTV.
Wiadomo jednak, że niektórzy takich weryfikacji nie muszą się obawiać, bowiem są zwolnieni z abonamentu RTV. Być może za jakiś czas w ogóle zostanie on zlikwidowany. Pojawiają się rozmaite koncepcje, jednak do tej pory żadna z nich nie została zmaterializowana.
Zasadniczo do płacenia abonamentu RTV zobligowane jest każde gospodarstwo, które posiada przynajmniej jeden odbiornik radiowy lub telewizyjny. Podobnie sytuacja wygląda m.in. z firmami.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kto nie musi płacić abonamentu RTV?
Część osób nie musi płacić abonamentu RTV. Zwolnienie przysługuje m.in.:
- Osobom niesłyszącym (całkowita głuchota) oraz niewidomym (ostrość wzroku do 15%).
- Odbiorcom świadczeń pielęgnacyjnych, zasiłków opiekuńczych i rent socjalnych.
- Osobom zaliczonym do I grupy inwalidzkiej lub całkowicie niezdolnym do pracy.
- Osobom, które ukończyły 75 lat.
- Emerytom powyżej 60. roku życia, których emerytura nie przekracza 50% średniego wynagrodzenia.
- Osobom bezrobotnym, posiadającym prawo do zasiłku przedemerytalnego lub przedemerytalnego świadczenia.
- Opiekunom pobierającym zasiłek dla opiekuna.
Abonament RTV. Ile wyniosą stawki w 2025 roku?
Ile będzie trzeba płacić za abonament w 2025 roku?
- Opłata za 1 miesiąc za radioodbiornik wynosi 8,70 zł miesięcznie (jeżeli abonent każdego miesiąca uiszcza opłatę, wówczas opłata za okres 12 miesięcy wyniesie 104,40 zł).
- Opłata za 1 miesiąc za odbiornik telewizyjny lub telewizyjny i radiofoniczny wynosi 27,30 zł miesięcznie (jeżeli abonent każdego miesiąca uiszcza opłatę, wówczas opłata za okres 12 miesięcy wyniesie 327,60 zł).
Użytkownicy odbiorników, którzy do 25 stycznia 2025 r. uiszczą opłatę abonamentową za cały rok, otrzymują 10-procentową zniżkę. Przez cały rok można również skorzystać z pozostałych zniżek z tytułu wnoszenia opłat za okres dłuższy niż 1 miesiąc - czytamy na stronie internetowej Poczty Polskiej.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.