Ryanair w środę poinformował, że pasażerowie muszą odprawić się bezpośrednio u przewoźnika. Wiąże się to z tym, ze na stronie linii lotniczych klient otrzyma informacje o procedurach bezpieczeństwa. Firma ostrzega przed popularnym serwisem Kiwi.com, który obchodzi te istotne przepisy lotnicze, wydając własne karty pokładowe.
Na pokład tylko z kartą Ryanair
Jak przekazano w oficjalnym komunikacie firmy, od środy 18 sierpnia pasażerowie z kartami pokładowymi wydanymi przez Kiwi.com nie będą wpuszczani na pokład samolotów linii. Klienci, którzy chcą uzyskać oficjalną kartę pokładową Ryanair, mogą to zrobić, otwierając swoją rezerwację na stronie Ryanair.com lub w aplikacji Ryanair.
Zgodnie z europejskim prawem, jednym z obowiązków linii lotniczej jest informowanie pasażerów o procedurach bezpieczeństwa, jakie obowiązują w trakcie lotu. Wystawiając własne karty pokładowe, agencja Kiwi.com wchodzi w kompetencje przewoźnika – wyjaśnia Dara Brady, dyrektor ds. marketingu linii lotniczej Ryanair.
Certyfikat jest gwarancją dla klientów
Na początku br. Ryanair wprowadził certyfikat "Verified by Ryanair", aby jeszcze bardziej chronić klientów przed internetowymi biurami podróży. Zdaniem linii lotniczych, mogą one zawyżać ceny, podawać nieprawidłowe dane klienta i uniemożliwiać bezpośredni kontakt z pasażerami. Certyfikat jest gwarancją dla klientów — mówią przedstawiciele firmy.
Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, Ryanair wytoczył proces portalowi Kiwi.com. Linia lotnicza uzyskała orzeczenie sądowe w Czechach, które nakazuje Kiwi.com zaprzestanie zastępowania adresów e-mail klientów fałszywymi adresami e-mail, uniemożliwiające Ryanair bezpośrednią komunikację z pasażerami. Jednak Kiwi jeszcze nie stosuje się do tego nakazu.
Ryanair — jak prawidłowo odprawić się przed lotem?
Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji lotu Ryanair za pośrednictwem Kiwi.com, powinni skontaktować się z Kiwi.com w celu uzyskania niezbędnego numeru rezerwacji Ryanair. Odprawa Ryanair rozpoczyna się 24 godziny przed wylotem dla wszystkich pasażerów i 60 dni przed wylotem dla pasażerów, którzy wykupili konkretne miejsce.