Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Skandal we Włoszech po emisji reklamy. Zakonnice jedzą chipsy zamiast hostii

23

Sieć obiegła reklama, która wywołała spore zamieszanie. 30-sekundowy klip miał być zabawny, a wywołał dyskusję na temat granic dobrego smaku. Najbardziej oburzeni są katolicy.

Skandal we Włoszech po emisji reklamy. Zakonnice jedzą chipsy zamiast hostii
Reklama chipsów wywołała skandal. Katolicy oburzeni (YouTube)

Reklama Amica Chips, włoskiego producenta chipsów, zaczyna się dość niewinnie. Na wideo widzimy zakonnice, które wchodzą do kaplicy, by w trakcie mszy, przyjąć komunię.

Gdy ksiądz podaje jednej z nich hostię, nagle rozlega się głośne chrupnięcie. Zdezorientowani rozglądają się po kościele, by w końcu zauważyć, że całej sytuacji przyglądała się matka przełożona zakonnic, która delektuje się chipsami.

Reklama chipsów wywołała skandal. Katolicy oburzeni

Jak informuje "The Guardian", 30-sekundowy klip wywołała oburzenie wśród katolików. Odpowiedzialna za reklamę firma Lorenzo Marini Group wyjaśniła, że kampania była skierowana do młodszych odbiorców i "z silną brytyjską ironią miała na celu wyrażenie nieodpartej chrupkości chipsów Amica".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Syn Justyny Steczkowskiej debiutuje na salonach! Mówi o show biznesie i swoich planach na przyszłość

W związku ze sprawą specjalne oświadczenie wystosował Giovanni Baggio, szef AIART, katolickiej grupy monitorującej włoskie media. Mężczyzna wezwał do "natychmiastowego zawieszenia" reklamy. Mało tego 30-sekundowy spot nazwał "bluźnierstwem".

Reklama była oburzająca, obrażająca wrażliwość milionów praktykujących katolików, stosując trywializujące porównanie między chipsem ziemniaczanym a obiektem konsekrowanym - stwierdził Baggio.

- Jest to oznaka niezdolności do prowadzenia marketingu bez uciekania się do symboli, które nie mają nic wspólnego z konsumpcją i chrupiącą przekąską - dodał szef AIART, cytowany przez "The Guardian".

Podobne zdanie miał włoski dziennik katolicki "Avvenire".

Chrystus został zredukowany do chipsa ziemniaczanego. Poniżany i oczerniany jak dwa tysiące lat temu - napisała redakcja.

Krytyki nie szczędziło również sporo grono internautów. "To bluźnierstwo! Czcijcie naszego Pana Jezusa w Najświętszej Eucharystii!" - napisał jeden użytkownik na Instagramie. "Nie igra się z Bogiem. Moim włoskim przyjaciołom sugeruję całkowity bojkot tej firmy" - dodał inny.

W związku z taką falą krytyki włoski urząd ds. standardów reklamy IAP nakazał wycofanie klipu z telewizji. Firma Amica wystosowała specjalne przeprosiny, w których wyjaśniono, że celem nie było obrażanie katolików.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Amica Chips
Autor: NJA
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić