Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

lekki deszcz
Warszawa
aktualizacja 

Śmierć na zakupach. Są statystyki. Tyle osób zginęło przez Black Friday

13

Śmierć na zakupach – czy to może się zdarzyć? Okazuje się, że gdy ceny drastycznie spadają, w ludziach budzą się najgorsze instynkty. Wielkimi krokami zbliża się wielkie święto konsumpcji, czyli Black Friday. Określenie "black" znakomicie do niego pasuje. Od 2006 r. w wyniku zakupowego szaleństwa z życiem pożegnało się 14 osób, aż 117 odniosło poważne obrażenia.

Śmierć na zakupach. Są statystyki. Tyle osób zginęło przez Black Friday
Bitwa o zakup atrakcyjnych produktów po niesamowicie niskiej cenie czasem kończy się śmiercią (PAP, ETIENNE LAURENT)

Telewizor za jednego dolara? Taka promocja jest możliwa tylko raz w roku. Black Friday czyli święto wyprzedaży i rabatów to dzień, który na całym świecie rządzi się swoimi prawami.

W USA promocyjny raj, który rozpoczyna się tuż po najważniejszym w Stanach Święcie Dziękczynienia, to prawdziwa bitwa o zakup atrakcyjnych produktów po niesamowicie niskiej cenie. Kończy się różnie.

Ślepa pogoń za promocją

Są ludzie gotowi na wszystko, by zdobyć z góry upatrzoną rzecz. Na stronie blackfridaydeath.com można znaleźć przykłady najbardziej drastycznych incydentów związanych z Black Friday.

Do tragedii doszło w 2008 r. w sklepie sieci Wal-Mart na Long Island, gdzie pracownik sklepu został stratowany przez tłum, który za wszelką cenę chciał wedrzeć się do sklepu przed jego otwarciem.

Cztery inne osoby doznały poważnych obrażeń. Bilans dnia dopełnia strzelanina pod sklepem z zabawkami, w której zginęły dwie osoby a dwie inne zostały ranne.

Zobacz także: Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków

Trzy lata później klient sieci sklepów Target nagle zasłabł i upadł na ziemię. Przez dłuższą chwilę leżał nieprzytomny na podłodze pośród ludzi, którzy polowali na najlepsze okazje. Niestety, mężczyzny nie udało się uratować.

W 2012 r. policja dostała wezwanie w sprawie tragicznego wypadku samochodowego, do którego doszło w Kalifornii. Zginęły w nim dwie kobiety a pięć innych osób odniosło poważne obrażenia. Śledczy ustalili, że kierowca samochodu, ojciec ofiar, przez całą dobę poprzedzającą wypadek prawie w ogóle nie spał, bo stał w długiej kolejce przed zamkniętą jeszcze galerią handlową.

Cztery lata później doszło do strzelaniny w centrum handlowym w New Jersey, w wyniku której zginęła jedna osoba a inna została ranna. W innym stanie na parkingu przez Walmartem broń wyciągnął jeden z klientów, który zastrzelił przypadkowego mężczyznę. W San Antonio klient tej samej sieci stanął w obronie atakowanej kobiety i został zaatakowany. Nie przeżył.

W Polsce kończy sie na nerwach i korkach

Na szczęście Black Friday w Polsce przebiega dużo spokojniej. Do żadnej tragedii na przestrzeni lat nie doszło, a jedyną dotkliwością są korki w drodze do sklepów i szukanie miejsca na zapchanych parkingach w galeriach handlowych.

Przypominamy. Black Friday (Czarny Piątek) to coroczne amerykańskie święto konsumpcji, podczas którego sprzedawcy oferują rabaty i promocje. Zadomowiło się też w Polsce. Jest świętem ruchomym i wypada w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia. W tym roku będzie to 26 listopada.

Według badania operatora płatności Tpay 90 proc. najwięcej sprzedawców planuje w swoich sklepach obniżki cen do 30 proc. - wynika z badania przeprowadzonego z okazji Black Friday.

Z kolei co dziesiąty sprzedawca ma w planach przekazanie klientom kodów rabatowych. Nikt natomiast nie planuje wydłużenia czasu na zwrot towaru lub jego wymianę.

Nie widać również rozróżnienia pod względem wysokości okazji cenowych w zależności od typu klientów – zarówno dla nowych, jak i stałych, wszyscy sprzedawcy (100 proc.) planują takie same promocje, a najwięcej sklepów deklaruje, że będą one rzędu do 30 proc. (40 proc. odpowiedzi). Obniżki cen w ogóle nie planuje 10 proc. badanych sprzedawców.

Autor: KKG
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Negacjoniści w akcji. Podważają istnienie krematorium w Auschwitz
Trump wprowadza cła na auta. Mówi wprost
Niebezpieczne zdarzenie w Toruniu. Tramwaj wyjechał z torów. Jest nagranie
Szykuje się skandal w Toruniu. Będą protestować. "Stop relokacji migrantów"
PRL – Nie ma takiego miasta Londyn. Jest Lądek-Zdrój, czyli jak Polacy wysyłali kiedyś telegramy?
Rekordowe wsparcie dla Ukrainy. Szwecja przekaże miliardy
Donald Trump wywołał kontrowersje. Ominie konstytucje?
Polityk z USA mówił o Trumpie i wskazał Polskę. "Absurd"
Opłakany stan grobu dziadka Citroena. Jest pochowany w Warszawie
Hamas planował atak terrorystyczny z Turcji. Izrael go udaremnił
Jak gotować jajka? Naukowcy mają nowy sposób
Złożyli reklamację. Gmina odpowiada. Nagranie ze śmieciarki
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić