Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Spadł ruch w znanych fast foodach. "Zrobiło się po prostu drogo"

24

Wakacyjny ruch w fast foodach znacząco spadł w porównaniu z poprzednim rokiem. Pizzerie odnotowały spadki na poziomie dwucyfrowym, podczas gdy bary oferujące kanapki i dania z kurczaka zanotowały jednocyfrowe straty. Eksperci podkreślają, że na tę tendencję wpłynęły m.in. rosnące ceny dań.

Spadł ruch w znanych fast foodach. "Zrobiło się po prostu drogo"
Polacy w wakacje omijali fast foody. Restauracje odnotowały spadki (Pixabay)

W minione wakacje najpopularniejsze fast foody znacząco straciły klientów. Tak wynika z analizy zachowań blisko 3 mln konsumentów. W okresie od czerwca do sierpnia pizzerie odnotowały spadek ruchu o ponad 10 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, a lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka straciły ponad 3 proc. klientów.

Takie dane przedstawia raport firmy technologicznej Proxi.cloud, który objął monitoring ponad 1,8 tys. lokali. Wśród nich były takie sieci jak: McDonald’s, KFC, Burger King, Max Burgers, Subway, Pizza Hut, Telepizza, Domino’s Pizza, MaxiPizza, Gruby Benek, Da Grasso i Biesiadowo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zapytaliśmy, jak obecnie żyje się w Polsce. "Dobrze, ale mogłoby być nieco lepiej"
W restauracjach typu fast food zrobiło się po prostu drogo. Klienci mają poczucie, że muszą płacić dużo nawet za niewielkie przekąski. W tej sytuacji wolą kupować w dyskontach mrożonki, np. pizzę czy skrzydełka z kurczaka, niż chodzić do pizzerii lub barów. Chętniej też sięgają po dania gotowe w sklepach convenience. Mają poczucie, że to im się bardziej opłaca – wyjaśnia dr Maria Andrzej Faliński, były dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Natomiast analitycy z platformy UCE Research zauważają, że niższy ruch w tego typu lokalach wcale nie musi przekładać się na mniejszy zarobek branży, bo coraz więcej osób zamawia tego typu jedzenie na wynos, więc naturalnie klient nie musi się pojawiać w danym lokalu.

Fast foody zauważają spadek klientów

W lokalach serwujących kanapki i dania z kurczaka odnotowano spadek o 1,5 proc., przy czym rok temu liczba wizyt oscylowała wokół czterech.

Zmiany są nieznaczne i nie wpłynęły istotnie na ruch. Kluczową kwestią jest tutaj odpływ klientów. Stąd sieci powinny w większym stopniu skupiać się na pozyskiwaniu i utrzymaniu gości, nie tylko na działaniach nakierowanych na wzrost częstotliwości wizyt – zaleca Łukasz Pytlewski z Proxi.cloud.

Łukasz Pytlewski podkreśla, że w najbliższym czasie nie należy oczekiwać znaczących zmian w natężeniu ruchu w restauracjach typu fast food. W kontekście długoterminowych trendów analitycy będą śledzić, czy rozwój aplikacji i platform do zamawiania jedzenia z dostawą wpłynie na spadek liczby klientów odwiedzających lokale.

Autor: MAWI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Nietypowy widok w lesie. "Natura potrafi zaskakiwać"
Dwie rosyjskie rafinerie bez ropy? Skuteczny atak Ukrainy
Myje się dwa razy w tygodniu. "Mam obawy, że brzydko pachnę"
Robert Karaś będzie reprezentować azjatycki kraj. "Zrobię to z dumą"
Wjechał na oblodzone jezioro. Auto utknęło na środku
Poruszające sceny. Tak dzieci pożegnały zamordowanego księdza
Pierwsze takie nagranie przelotu Falcona 9. "Potrafi nieźle huknąć"
"Klucz do skutecznej obrony". Mówi, co powinna robić Polska
Nagi mężczyzna w masce zaczepia kobiety. "Wyglądał jak obłąkany"
Rosjanin błagał o litość. Pokazali nagranie w sieci
Wyniki Lotto 21.02.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nie żyje dwóch młodych strażaków. To kolejna tragedia w regionie
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić