Świąteczny spór Polaków o majonez. W internecie lider jest tylko jeden
Jak co roku, przed Bożym Narodzeniem wraca temat majonezu. Polska podzielona jest między kilka majonezowych stronnictw, które bronią wyjątkowego smaku swojego ulubionego majonezu. Użytkownik Wykopu zanalizował wyszukiwania dotyczące marek tego sosu i wynik jednoznacznie pokazuje, że lider jest jeden - Majonez Kielecki.
O majonez to można się nawet pobić. Polacy potrafią godzinami dyskutować o wyższości Kieleckiego nad Winiarami i walorach smakowych Kętrzyńskiego. Zbliżające się Boże Narodzenie nakręca jeszcze bardziej ten narodowy spór dotyczący najlepszego majonezu. Patrząc na wyniki wyszukiwani w polskiej sieci, można stwierdzić, że im bliżej Wigilii, tym częściej szukamy informacji na temat konkretnych majonezów.
Majonez Kielecki jest liderem wyszukiwań w polskim internecie. W grudniu były takie dni, że deklasował pod tym względem konkurencję. Mocno trzyma się też majonez produkowany przez Winiary, a im bliżej świąt, tym częściej internauci wpisuje w wyszukiwarkę Majonez Kętrzyński, który jest czarnym koniem zestawień majonezowego topu.
Jakie majonezy pojawiają się w zestawieniach dotyczących wyszukiwań w sieci? Przez 20 pierwszych dni grudnia Polacy szukali informacji o takich przysmakach jak majonez Świdnicki, Pegaz, Pudliszki czy Pomorski, ale żaden z nich nie może równać się z popularnością Majonezu Kieleckiego i tego produkowanego przez Winiary.
Semeniuk na prezydenta Warszawy? "Wypełnię każde zadanie"
Majonezowy biznes w Polsce jest wart około 650 mln zł. O skali majonezowego szaleństwa informował, przed Wielkanocą, były wicepremier Janusz Piechociński na swoim koncie na Twitterze.
Z badań UCE Research i Grupy Blix opublikowanych przed Wielkanocą wynika, że Polacy wybierają przede wszystkim Majonez Dekoracyjny marki Winiary, który wskazało niemal 58 proc. zapytanych. Drugi w kolejności Majonez Kielecki wybierało 27,2 proc. respondentów.