Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Tajemnicze przyciski przy kasach w Lidlu. Do czego służą?

28

Uważni klienci z pewnością dostrzegli, że kasy samoobsługowe w Lidlu wyposażone są w sześć przycisków, których przeznaczenie pozostawało wielką niewiadomą. Dziennikarze portalu o2.pl zapytali popularną sieć, do czego one służą. Oto odpowiedź!

Tajemnicze przyciski przy kasach w Lidlu. Do czego służą?
Czy kasy samoobsługowe w Lidlu mają ukryte funkcje? (Getty Images, Wykop)

Ukrytych funkcji nie brakuje w kasach samoobsługowych dostępnych w sklepach sieci Biedronka (szczegóły tutaj). Podobnie jest w przypadku Lidla. Na poniższym zdjęciu zaznaczyliśmy obszar, w którym rozlokowano sześć tajemniczych przycisków. Uważni klienci z pewnością doskonale wiedzą o ich istnieniu.

Czerwony prostokątem zaznaczono m.in. przyciski obecne w kasach samoobsługowych Lidla
Czerwonym prostokątem zaznaczono przyciski obecne w kasach samoobsługowych Lidla (Wykop)

Do czego służą te przyciski i czy mogą się przydać klientom? Postanowiliśmy to sprawdzić. Oto efekt.

Odnosząc się do przycisków zamieszczonych na kasach samoobsługowych, są to między innymi diody informujące o zakodowanych błędach lub np. przycisk resetu wagi. Na co dzień służą przede wszystkim pracownikom sklepów oraz pracownikom serwisowym do zapewniania prawidłowego funkcjonowania kas samoobsługowych. Przyciski te są w zasięgu klientów, natomiast nie są niezbędne do samodzielnego kasowania produktów - przekazała portalowi o2.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Zaznaczyła również, że "klient podczas dokonywania zakupów w strefie kas samoobsługowych korzysta przede wszystkim z ekranu dotykowego, pojemnika na zakupy, pojemnika na skasowane produkty, wagi oraz skanera.".

Lidl. Potrzebujesz pomocy? Asystent kas jest w zasięgu dłoni

W ponad 650 sklepach Lidl w Polsce funkcjonują już blisko 4 tys. kas samoobsługowych. - Klienci chętnie udają się do kas samoobsługowych, które do tej pory sprawdzały się bardzo dobrze, zwłaszcza przy średnich i małych zakupach. Dzięki kasom samoobsługowym z wagami XXL od teraz również klienci z dużymi zakupami mogą swobodnie korzystać z tego rozwiązania - podkreśliła Aleksandra Robaszkiewicz.

W przypadku pojawienia się problemów, klient korzystający z kasy samoobsługowej może liczyć na wsparcie. Pomoc gwarantuje tzw. asystent kas.

Nasi pracownicy także bardzo sobie cenią kasy samoobsługowe, ponieważ dzięki nim mają więcej czasu, aby zająć się innymi czynnościami w sklepie. W strefie kas samoobsługowych zawsze jest jednak obecny jeden pracownik - tzw. asystent kas - dedykowany wyłącznie tej strefie, który wspiera klientów w samodzielnym kasowaniu zakupów - podsumowała przedstawicielka sieci Lidl Polska.
Zobacz także: Sklepy bez obsługi. Przyjmą się w Polsce? "Mamy kilkadziesiąt tys. klientów"
Autor: MDO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Mieszkają w Polsce, a pracują w Niemczech. Opowiedzieli o zarobkach
Starych samochodów nie będzie można naprawić? Komisja Europejska wyjaśnia
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić