"Na początku 2020 roku po gruntownej analizie naszego modelu biznesowego podjęliśmy decyzję o zmianie strategii działania i podeszliśmy do naszej firmy na nowo. Pandemia COVID-19 znacznie przyspieszyła planowaną transformację" – czytamy w raporcie Abstra sp. z o.o. podsumowującym 2020 roku.
Patrząc na cztery poprzednie lata, widać, że w modelu biznesowym zaszły wyraźne zmiany. W 2017 roku kanały własne miały 90-procentowy udział w przychodach. Jeszcze w 2019 roku udział ten wyniósł 68 proc. Natomiast w 2020 roku zmalał do 37 proc.
Z jakich źródeł pochodziły zatem przychody Abstra? Oprócz wspomnianych kanałów własnych były to kanały dla marek, które odpowiadały za 40 proc. przychodów.
To właśnie kanały dla marek, a także podcasty dla marek stanowiły core działalności Abstra w 2020 roku, w którym spółka wypracowała 8,73 mln przychodów przy kosztach 8,3 mln zł. EBITDA wyniosła 430 tys. zł. Tym samym spółka stała się rentowna.
Jak prezentują się przychody w podziale na poszczególne kategorie? Kanały dla marek przyniosły 38,3 mln wyświetleń oraz 3,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 104 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Z kolei kanały własne miały znacznie więcej, bo 363,7 mln wyświetleń, i wygenerowały przychody wysokości 3,2 mln zł, co oznacza spadek o 50 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
2020 rok był pierwszym rokiem działalności podcastów. STORIA i podcasty dla marek przyniosły 3,1 mln wyświetleń i 780 tys. zł przychodów.
W 2021 roku zamierzamy utrzymać obrany strategiczny kurs oparty o rozwój kanałów dla marek, STORIA oraz wybranych kanałów własnych. Jednocześnie naszym celem będzie jeszcze skuteczniejsza egzekucja założonego planu oraz znacząca poprawa wyników finansowych Abstra – czytamy w raporcie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.