Opublikowany został już nowy raport ASM Sales Force Agency. "W styczniu br. Badanie i Raport Koszyk Zakupowy przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 238,64 zł" - zaznaczono w tym dokumencie.
To wzrost na poziomie 11,08 zł, czyli o 5 proc. w porównaniu do grudnia 2021 r. Wynika z niego, że największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (12,71 proc) - dodano (cyt. za wirtualnemedia.pl).
W ujęciu rocznym wzrost cen odnotowano w ośmiu sieciach wobec 2021 roku. To m.in. Biedronka (10,52 proc.), Makro (8,54 proc.), a także Kaufland (6,82 proc.).
Największy wzrost cen koszyka odnotowano w sieci Biedronka, w której średnia cena w styczniu 2022 r. była wyższa o 22,73 zł niż przed rokiem - podkreślono w raporcie.
Co podrożało najmocniej?
Potwierdziły się przewidywania ekspertów - nowy rok przyniósł spore podwyżki. "Najbardziej podrożały produkty tłuszczowe, bo aż o 40 procent, nabiał o niemal 15 procent" - zaznacza ASM Sales Force Agency.
Z raportu wynika, że w styczniu 2022 roku najtańsze zakupy można było zrobić w sklepach Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego w tej sieci wyniósł 202,37 zł.
Czytaj także: Zaczęło się o 23:59. Alarm ALFA-CRP w całej Polsce