Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Mateusz Kaluga
Mateusz Kaluga | 

Tego nie mogli przewidzieć. Klienci wytykają błędy Biedronce

17

Tego pracownik odpowiedzialny za social media Biedronki nie mógł się spodziewać. Tradycyjna aktywność popularnej sieci na Instagramie zmieniła się w prawdziwy roast. Klienci na Biedronce nie zostawili suchej nitki. Sklep oberwał za nagonkę na Lidl, czy palety stojące w przejściach.

Tego nie mogli przewidzieć. Klienci wytykają błędy Biedronce
Akcja marketingowa Biedronki się sie udała, ludzie atakują (Adobe Stock, Twitter, The Poland News)

Biedronka ewidentnie przeżywa kryzys wizerunkowy, co widać po jej mediach społecznościowych. A wszystko prawdopodobnie zaczęło się od reklam cenowych, które rozpoczęła Biedronka twierdząc, że jej produkty są najniższe na rynku, atakując przy tym niemiecki Lidl.

Biedronka w lutym rozesłała do klientów SMS, w którym informowała o swoich cenach, jednocześnie wskazując na znacznie wyższe w Lidlu. Takie akcje reklamowe powtarzały się kilkukrotnie. Następnie portugalski market umieścił plakat z informacją, że jego produkty są tańsze niż te Lidla od ponad 20 lat. Takie informacje pojawiły się również na paragonach.

Lidl nie pozostawał dłużny. Niemiecki gigant złożył do sądu wniosek o zajęcie plakatów z hasłem "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl", które według Lidla jest nieprawdziwe. Sąd na to przystał i zaczęła się bezpardonowa walka między oboma sklepami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Iza Zabielska: Byłam kiedyś z Influencerką

Klienci atakują Biedronkę na jej social mediach

"Biedronka nie zagrała żadnej oscarowej roli, ale to nie oznacza, że nie możemy poczuć smaku… zwycięstwa! Za co przyznalibyście nam nagrodę?" - z takim pytaniem postanowiła wyjść Biedronka do swoich klientów. Było to oczywiste nawiązanie do gali oscarowej z myślą o pochlebnych komentarzach. Odpowiedzi z pewnością zaskoczyły marketingowców.

"Za największą ilość palet w przejściach", "najdłuższy paragon z nagonką na Lidla", "za bycie sklepem, który mnie najbardziej wkurza swoim spamem sms-owym", "za ten cały bałagan , bo ilość pracowników jest nieproporcjonalna do ilości pracy jakie wykonują" - piszą internauci.

Negatywne komentarze zdecydowanie dominują. Biedronka postanowiła odpowiedzieć na niektóre z nich. Napisano, że wszelkie nieprawidłowości klienci powinni zgłaszać na adres e-mail obsługi klienta Biedronki. Ale to tylko dolało oliwy do ognia.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Trwa ładowanie wpisu:instagram
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Zmasowane ataki Izraela na Liban. Ponad 47 zabitych
Ukraiński recydywista w Sopocie. Pokazał policjantom fałszywe prawo jazdy
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
Wypadek na roli. Nogę mężczyzny wciągnęła maszyna
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić