Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) zaznaczył, że przedsiębiorcy poszkodowani w powodzi mogą liczyć na ulgi w spłacie składek do ZUS, takie jak odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie należności na raty.
Rozumiemy, że z powodu powodzi część przedsiębiorców może mieć problemy z płynnością finansową. Dlatego przypominamy o ulgach, o które w pierwszej kolejności można się ubiegać - powiedział rzecznik ZUS, Paweł Żebrowski cytowany przez PAP.
Podpisanie ugody z ZUS wiąże się z korzyściami dla przedsiębiorców. Do składek objętych ulgą nie są naliczane odsetki, a zamiast tego pobiera się opłatę prolongacyjną. Przedsiębiorcy, którzy terminowo spłacają raty i bieżące składki, mogą uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek, co jest niezbędne w postępowaniach przetargowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wniosek o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie zadłużenia na raty można składać elektronicznie przez profil PUE ZUS, za pośrednictwem poczty, czy osobiście w placówce ZUS.
Zakres wymaganych dokumentów jest określany indywidualnie i zależy od rodzaju prowadzonej działalności oraz formy opodatkowania.
Przedsiębiorcy mogą również skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń w wybranych placówkach ZUS, jak również z pomocy pracowników sali obsługi klientów. Można to robić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS lub telefonicznie.