Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Kamil Niewiński
Kamil Niewiński | 

UOKiK nie odpuszcza. Lidl i Biedronka po raz kolejny pod lupą

17

Biedronka i Lidl swoimi ostatnimi działaniami nie tylko zebrały wokół siebie spore zainteresowanie, ale też równie wiele problemów. UOKiK uruchomił kolejne już dochodzenie przeciwko sieciom handlowym.

UOKiK nie odpuszcza. Lidl i Biedronka po raz kolejny pod lupą
Biedronka i Lidl mają na koncie już kilka spraw wytoczonych przez UOKiK (Licencjodawca, Lukasz Gdak)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa naprawdę prężnie, by chronić prawa klientów i walczyć z nieuczciwymi praktykami. W ostatnim czasie można mówić o prawdziwej krucjacie wymierzonej w wątpliwe moralnie działania polskich sklepów. Na kolejny rozdział tej historii nie musieliśmy długo czekać.

Najnowsze działania mają związek z głośną wojną cenową pomiędzy Lidlem i Biedronką. Prezes UOKiK ma wątpliwości, czy zasady i informacje dotyczące akcji promocyjnych tych sieci były dla klientów czytelne. Urząd bada sprawę pod kątem hipotetycznego naruszenia zbiorowych interesów klientów konsumentów.

- Prezes UOKiK przygląda się działaniom sieci sklepów Lidl i Biedronka pod kątem ewentualnego naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Analizujemy też skargi konsumentów - informuje w rozmowie z PAP Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: UOKiK i kara dla Biedronki. Chróstny: Nie uwziąłem się na ten dyskont

Nie tylko Lidl i Biedronka. UOKiK nie bierze jeńców w walce ze sklepami

UOKiK od dłuższego czasu toczy wojnę z sieciami sklepów spożywczych. Poza wspomnianymi wyżej najnowszymi dochodzeniami sporo mówi się o nieczytelnych zasadach promocji czy też ekspozycji najniższej ceny produktu z ostatnich 30 dni.

Biedronka znalazła się również na cenzurowanym z uwagi na brak czytelnej informacji dotyczącej naliczania się rabatów podczas kasowania produktów. Dopiero mając paragon w ręku klient może dokładnie dowiedzieć się, czy promocja odpowiednio się "nabiła".

- Sposób prezentacji cen produktów na paragonie, na ekranach kas samoobsługowych i na ekranach przy standardowych kasach w sytuacji udzielenia kilku rabatów z różnych promocji, nie pozwala na ustalenie, czy rabat został prawidłowo naliczony. Otrzymaliśmy w tej sprawie skargi konsumentów. Czekamy na wyjaśnienia od Jeronimo Martins Polska - przyznaje w rozmowie z PAP Urząd, jednocześnie zaznaczając, że skierował do Biedronki "wystąpienie miękkie".

Jeżeli zaś chodzi o nieczytelne ceny i zagrywki, które potencjalnie mogą wprowadzić klienta w błąd, obserwacją UOKiK-u objętych jest szereg sieci handlowych. Wymienić można tu nie tylko Biedronkę i Lidla, ale także Żabkę, Kauflanda, Netto, Dino, Carrefoura i Auchan.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Rozmowy w Rijadzie bez porozumienia. Rosja oskarża Ukrainę
Kiedy przycinać perowskię? Termin jest kluczowy
"Nie miał szans". Jest nagranie z kolizji motocyklisty w Warszawie
Napięta sytuacja w Turcji. Przedłużono zakaz zgromadzeń
Malowali swastyki na banerach wyborczych. Szuka ich policja
Wpadł do szamba. Nie żyje młody mężczyzna
Przyłapany na obwodnicy Trójmiasta. Nagranie niesie się po sieci
Akcja na Jaszczurówce. Wolontariusze pomagają żabom pokonać ulicę
Zwłoki na poddaszu. Tragedia w Płocku
Groza w Wiedniu. Natychmiast przerwali transmisje
Kreml o rozmowach z USA. Pozostanie tajemnicą
Smutny widok w polskich lasach. Problem narasta wiosną
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić